Kajuit binnen verven

  • schieper

    Collega's,

    ik heb in de kajuit, de dekbekleding verwijderd. Ik wil nu eigenlijk geen bekleding meer tegen het plafond doen maar gewoon, met een goede lak/verf de kajuit van binnen verven. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Hoe kan ik het onbewerkte polyester het beste voorbehandellen en met wat aflakken?

    Alle tips zijn welkom en alvast bedankt.

  • chirpy

    Weet dan wel dat in de het vroege voorjaar en de herfst de druppels in je nek zullen vallen.

    Wanneer je het toch wilt schilderen, dan raad ik je aan met kwastplamuur de ergste oneffenheden weg te werken en er een glansverf tegenaan te zetten. Maar condens blijf je houden. Ik heb het weer bekleed met novinol en het is zeer gerieflijk geworden. Warmte en geen condens.

  • raptor

    polyester kan je direct verven met een 2comp PU. Je kan er ook een 1 comp grondverf voor kunststof op zetten en dan afverven met 1 comp polyesterlak voor buiten die je ook op je huis smeert. Die grondverf is gewoon te koop bij Gamma van international. Evt kan je erg ruw polyester eerst plamuren met polyesterplamuur en dan schuren. Hoef je geen superglad resultaat dan eerst een laag grondverf, schuren, nog een laag grondverf, licht schuren, aflakken. Draag wel fijnstofmaskertje als je polyester schuurt ivm glasdeeltjes. Zelfs dinosaurussen gingen daar aan dood na vulkaanuitbarstingen. Bedenk dat oplosmiddelendamp zwaarder is dan lucht en onderin je boot blijft hangen. Kan exploderen. Met een simpel ventilatortje voorkom je dat al.

    Pieter

  • schieper

    Thanks. goede tips. Gaat denk ik gewoon verven worden met een 2comp PU.

  • raptor

    Koop wel speciaal afplakband voor 2 comp verf. Gewoon afplakband werkt niet. Verf lost lijm op en kruipt er onder. 2 comp afplakband is een soort isolatietape van plastick. In ieder geval te koop bij nautische winkels die ook verf verkopen. Wellicht levert poly service het ook en de 2 comp verf is daar erg veel goedkoper dan in de winkel.

    Pieter