Koud ...

  • erik

    Nog maar even wachten met antivries uit motor halen en met zeilen er weer op zetten .. . .

    Opvallend dat steeds meer boten in het water overwinteren. Heeft de crisis toegeslagen in bootjesland?

  • Sindbad

    Geen idee, ik lig in een verwarmde hal >:D<

    Ben nog druk met kaal dek, koelwaterpomp, romp schilderen.

    Mijn hoofd staat momenteel meer naar schaatsen dan naar zeilen, eigenlijk.

    En crisis: ja, je moet je boot niet willen verkopen dus nu…

  • BJ

    Misschien. Het kan natuurlijk ook zijn dat mensen langzaam maar zeker ontdekken dat hun boot helemaal niet zo fragiel is als in eerste instantie gedacht en dat ze best buiten kunnen overwinteren.

  • Sindbad

    Mensen zelf zijn vaak fragieler dan hun bootje denk ik wel eens.

  • BJ

    Past wel een beetje bij de uitspraak “Een schip is zo zeewaardig als zijn bemanning” :D

  • marksvrijheid

    whahaha die is goed Pieter! als iedereen zou ontdekken hoe heerlijk het is om het hele jaar te kunnen zeilen, niet bang meer zijn voor wat ijs, dan zou er niemand meer op de kant willen… dus ik vind het wel goed zo :-) in ons haventje hebben deze winter vier bootjes overwinterd, waarvan er maar twee daadwerkelijk varen, de andere twee liggen er al jaren zonder dat er iemand echt naar omkijkt.

    en koud, ach, daar kan je je op kleden toch?

  • chirpy

    Toch wantrouw ik die zeilers die zeggen dat het zo heerlijk is in de kou te zeilen. Ik vind er geen moer aan met verkrampte vingers de helmstok te moeten vasthouden, de zeilen te moeten strijken en meer van dat schoons. Een nacht op zee bij een temperatuur van 2 graden boven nul en je praat wel anders. Ondanks de dikste kleding in wel tien lagen, was ik niet meer op te warmen. De methode om lekker bloot naast een vrouw te liggen kon ik helaas bij gebrek aan een vrouw niet toepassen.

  • schieper

    Winterzeilen is voor mij vooral een heel lang voorspel. Bier smaakt zelden zo lekker als na een wintermiddag afzien op zee.

  • chirpy

    Maar met die koude zul je lang moeten zoeken alvorens je je gereedschap gevonden hebt. Ik heb ook nooit begrepen dat mensen bier lekker vinden wanneer het koud is.

  • BJ

    Warm bier is niet te drinken… :D