kapotte flexibele koppeling

• marksvrijheid

dag Morris,

ik heb een perfect antwoord op het motorbootforum ontvangen! geweldige tip van jou, voor iedereen hier die iets met motoren moet …

overigens is de aanduiding de keerkoppeling, de motor is een 2001, blijkt nieuwer te zijn dan ik dacht.

Ik kreeg ook advies van Hans over de natte omgeving. Helaas is mijn boot van oud hout (1945) en altijd nat, er ligt altijd water in de bilge. dus oxidevrij zal ie nooit worden… ik bespuit het motortje en electra regelmatig met anti-vocht en beschermer. so far so good.

ik ga op pad voor de silentblocks.

gegroet bootjesmensen, het is weer prachtig

• marksvrijheid

dankzij de informatie van het motorbootforum (dank Morris!) heb ik trillingsdemper direct van de fabriek kunnen kopen ( 5.80 per stuk) een heel stuk goedkoper dan in welke watersportwinkelshop danook…. schrikbarende verschillen overigens.

volgende week monteren en weer lekker winterzeilen!

gegroet Mark

• Morris

@marksvrijheid

Succes met de montage. Is niet al te moeilijk:S en zal waarschijnlijk geen probleem zijn. Ik hoop dat he allemaal gaat lukken en je weer volop kan gaan genieten!

PS. Laat je op het Watersportforum ook nog even horen hoe de afloop is - eventueel met foto- geweest? De forumleden vinden het altijd weer leuk om te horen dat het weer gelukt is.

Morris

• marksvrijheid

hey Morris,

nee is wel even priegelen, maar de oude dempers zijn van goed staal en niet gecorrodeerd, dus dat komt goed. En zeker zal ik het uiteindelijke resultaat op het forum delen. Jij ook veel genieten, nog twee weken kou en dan komt de lente :-)

• marksvrijheid

Ik ben overigens heel goed geholpen door CVT Nederland, snel en vakkundig

• Sindbad

Hee Mark;

hoe gaat het inmiddels?

grt

Pieter

• marksvrijheid

gaat goed, ik heb nieuwe trillingdempers geplaatst, helaas is het rubber te stijf dus heb ik er twee gezet in plaats van vier en ben ik opzoek naar andere. bootje drijft lekker :-) Ligt jouw stalen ros er al in?

• Sindbad

Nee. Hoog en droog nog; ik heb vandaag een nieuwe grotere koelwaterpomp gemonteerd; komende tijd dek en boven water alles schilderen. Weet iemand nog een koper…?

• raptor

Hoogovens?:D

Pieter

• Sindbad

Ah, ja, Pieter!!

Jij bent het, de koper! Mijn boot is van eerlijk staal, goed verwarmd, heeft een motor (dus geen gepeddel meer!) en een paar goede zeilen. Verder fris in de lak volgens de laatste voorschriften (zie daarvoor alle correspondentie met onderstaande op dit forum).

Denk niet te lang na, voor je het weet is een ander je voor…

groeten

Pieter