Kanskje

• Anita

Ik ben op zoek naar onze zeilboot die we hebben gehad van ‘70 - ’90. We vaarden op De Kaag in Warmond en hadden daar ook een ligplaats. Het was een karakteristieke houten kajuitzeilboot met een kromme mast met de naam KANSKJE. Ik zou het leuk voor mijn vader om hem nog eenmaal te zien en misschien nog een keer erop te varen. Wie kan mij helpen?

• Morris

Anita,

Heb je toevallig nog een foto van de boot? Een plaatje zegt vaak meer dan 1000 woorden. Heb je enig idee waar, wanneer en aan wie de boot is verkocht en wellicht heen is gegaan?

Heb je meer bijzonderheden over de boot, zoals: Merk en type, hout, polyester of staal? Kleur van romp en opbouw, kleur van de zelien, het soort tuigage, en niet te vergeten de lengte, buitenboord of in board motor. En daarnaast alle bijzonderheden van die je verder maar kunt bedenken.

Groet Morris

• erik

Voeg (inderdaad) eens een fotootje toe.

• marksvrijheid

ik vaar op de Kaag, een kromme mast( hoe krom?) ben ik nog niet tegengekomen

• doc

Morris

Er staat al dat ie van hout is!

Mast krom, dus vermoedelijk toren tuig.

Scheren kruisers uit scandinavie hadden vaak kromme maten!

Scheren kruisers zijn lang en smal!

• Morris

Dus het gaat om een scherenkruiser. Kijk daar kunnen we wat mee.

Heb je nog een foto op kunnen duiken?

Weet je het zeilnummer nog?

Ik weet dat ik veel vragen heb gesteld, maar hoe meer we weten hoe groter de kans dat het een treffer wordt.

• Anita

Sorry paar dagen weggeweest, vandaar geen reactie! Maar wat leuk dat jullie hier zo op reageren. Had ik wel op gehoopt maar niet verwacht.. Na al deze vragen heb ik het toch maar aan mijn vader gevraagd. Ik wilde het als verrassing houden maar ok, dan maar niet! Nou, daar komt het antwoord: hij had hem aan de buurman verkocht, die heeft hem verwaarloosd en heeft hem laten afvoeren. Einde Kanskje. Klopt van dat Scandinavie. Kanskje betekende ook: wwar gaat de reis heen. Jammer dat het zo is gelopen. Leuk van jullie reacties. Dank hiervoor!!!!