anti-slip

• Sindbad

Ik heb alle treadmaster van mijn dek af gesloopt; ik wil straks anti-slipverf aanbrengen. International twee componenten. Hoe zouden jullie dit doen? Poeder in de laatste laag? Met kwast of roller?

• BJ

Wat te denken van dezelfde coating die wordt gebruikt in badkamers en douches? Hangt iig geen watersportprijs aan ;)

• Bontekoe

Het zand niet in de laatste laag aanbrengen maar royaal uitstrooien over de VOOR-laatste laag. Dan als de verf droog is het overtollige zand er voorzichtig afborstelen en de laatste laag er over rollen. Alleen zo zit het antislip zand goed vast in de verf. Gebruik wel het speciale “getrommelde” zand dat daarvoor bedoeld is. Dat bestaan uit ronde knikkertjes van min of meer gelijke groote, in tegenstelling tot bijvoorbeeld metselzand dat vlijmscherp is en je dek in een soort schuurpapier veranderd.

Ik heb er een hoopgwaardige tweecomponenten (watersport) dekverf voor gebruikt maar ik zie niet waarom je het niet met betonverf of een hoogwaardige parket lak zou kunnen doen. Zorg er wel voor dat de verf tegen UV en (zure) regen kan en wat het milieu nog nmeer kan loslaten op je mooi gelakt dek. Ik neem dat risico liever niet en gebruik liever een verf die voor die omstandigheden ontwikkeld is. En wat blijkt zo een industrielak is gewoon net zo duur als de watersport variant.

• Sindbad

Dank heren!

@BJ; ik plak er niks meer op; ik wil graag blijven zien wat er gebeurt.

• raptor

Bij polyservice verkoopt men antislippoeder. Is heel fijn van stuctuur en dat meng je door je laatste laag verf. Is prima te verwerken maar wel alleen met kwast en niet met roller. Je doet echt veel poeder in je verf. Ik heb wel met zand gewerkt maar dat werkt niet goed. Je krijgt kale plekken als je strooit en afborstelt en als je het vervolgens nog een keer lakt is het niet echt stroef meer. Bij mijn vorige bootje er toen maar echte antislipverf opgezet van Sikkens. Die heeft als nadeel dat vuil er in blijft. PU verf met antislippoeder is perfect en duurzaam. Je kan heel goed de randen afplakken en zo patronen maken. Houdt er rekening mee dat gewoon afplakband niet werkt bij 2com PU verf. Het lost de lijm op en kruipt er onder. Je moet speciale tape kopen a bijna 7 euri voor een rolletje.

Pieter

• Sindbad

He, dank je, dat van die tape wist ik niet…!

• raptor

Kwam ik pas achter toen ik vorige week mijn nieuw gebouwde dorry aan het schilderen was. Er zit nu marineblauw op allerlei delen die ik blank had gelakt. Bootje is 4,5 meter en er zit al voor 250euri verf op.

Pieter

• marksvrijheid

wat n pech!!