grote giller

• h.h.

Ik woon op aruba en het onderwerp v/d dag hier is nu wubbo ockels met zijn volledig onafhankelijk van fossiele brandstof boot die gestrand is door water in de diesel.

Het schijnt dat de ex-astronaut een behoorlijk bult geld krijgt van premier Eman hier om aruba “groen” te promoten.

Je maakt je zelf wel ronduit belachelijk om je “groene” bootje te laten slepen naar een haven omdat je zeiltjes gescheurd zijn en er water in je diesel zit.

Waar is al die gewonnen energie dan?

Reservezeilen waren te duur waarschijnlijk.

• BJ

Ik snap sowiso de ophef om die boot niet echt, het is toch gewoon een zeilboot met wat hulpmiddelen om stroom op te wekken en een paar grote accu's? Ik heb ook zonnepanelen, een windmolen en 250Ah aan accu's… maar wel voor heel wat minder centjes.

• h.h.

Blijkt dat de zeiltjes niet gescheurd waren alleen water in de motor.

In het bericht van de reddingsmaatschappij stond dat de zeilen ook gescheurd waren, ik denk dat die ook niet konden geloven dat ze iemand met zoeen boot moesten redden alleen omdat er wat water in de motoren zat.

• barcarossa@home.nl

je kunt mij bellen , hoe ik dit deed 0651342129

jac

• BJ

Inmiddels is 'ie aangkomen in Brest om daar uit het water te gaan. Kan iemand me misschien uitleggen wat er nou duurzaam is aan dat ding? Het heeft bergen geld gekost, er is een grote hoeveelheid energie en grondstoffen gebruikt om die boot te bouwen en het resultaat is …. dit… ?

• joop

Hallo Jac,

Waarom bellen??? Ik en anderen zijn ook nieuwschierig, of is er iets wat men niet mag weten??

Grt, Joop

• h.h.

Ik ben op mijn ruim 30 jaar oude bootje naar aruba gevaren met een minime hoeveelheid diesel,vrijwel niks kapot,en zonder steeds overal met averij te liggen heb toch wat verkeerd gedaan mischien met een groen sausje en wat duurzaam geleuter had ik er een paar sponsers voor gevonden?

http://www.ecolutions.nl hier staan al die verhalen

Ik vind het prima als iemand een boot bouwt van zijn geld en daar mee vaart het word alleen een beetje vervelend als er geld in word gepompt (in dit geval mijn/arubaans belasting geld) en het slaat nergens op.

Komt die hier advies geven,mischien over schadeherstel aan boten daar heeft die dan wel verstand van ,als die aankomt.

• Erik

Waar haal je vandaan dat die boot (mede) betaalt wordt van Arubaans belastinggeld? Zo te lezen, is er helemaal geen belastinggeld aan te pas gekomen. Het schip is betaald door het bedrijfsleven en misschien ook wel door Ockels zelf. Zie http://www.ecolutions.nl/over-ecolutions/sponsoren/

Of beschik jij soms over andere informatiebronnen?

Verder wordt Aruba weer eens onder de aandacht gebracht. Gratis reclame is nooit weg, lijkt me zo.

• h.h.

Okkels schijnt voor zijn “bijdrage” aan aruba green een nogal aanzienlijke vergoeding te krijgen voor de maanden dat hij op het eiland verblijft.

Gratis reclame voor aruba is het dus duidelijk niet,het bedrag waarover hier gesproken word is iets in de buurt van de 3 miljoen.

Nu heeft er ook in de kranten gestaan dat er geld is betaald voor de reparaties maar de kranten hier zijn niet altijd even betrouwbaar.

Dus ja ik beschik over andere informatiebronnen is ook vrij logisch ik woon op aruba.

De arubaanse overheid is nu bezig met een aantal projekten om aruba“groen” te maken alleen beginnen ze aan de verkeerde kant ze willen in ik geloof 2020 aruba volledig onafhankelijk te maken van fossiele brandstoffen maar een fatsoenlijke afvalverwerken,verwerking van bv afgewerkte olie of alleen al simpele mileueisen aan vervuilende industrie hier ontbreekt volledig.

En dan komt er een gepensioneerde astronaut vertellen hoe “we” dat moeten aanpakken en dat tegen een meer dan riante vergoeding terwijl de staatschuld enorm is en er een aanzienlijke armoede is.

• raptor

misschien de kift? Misschien wubbo gewoon slimmer dan een Arubaan? Het gaat er niet om hoe je geld verdient maar wel hoeveel. Volgens mij snappen politici op de Antillen dat prima.

Pieter