Beste zeilervaringsdeskundigen,
Ik heb een boot aangeschaft (etap 26i) en ze ligt momenteel in Nieuwpoort Belgie. Nu vindt ik dat een boot niet op een trailer hoort en moet varen dus vaar ik de boot naar Nederland ( Naarden ).
Dat besluit heb ik al genomen en de huidige eigenaar is bereid met me mee te varen ( hetgeen ik zeer waardeer).
Ik durf te zeggen dat ik best een ietsje eigenwijs kan zijn maar vraag me toch een paar dingen af.
- is het met een zuidwesten wind mogelijk in een dag van Nieuwpoort naar Scheveningen door te halen en met nog daglicht de maasmonding te kruisen.
-ik begrijp dat varen tegen de stroom in niet zo gunstig is maar volgens mij maak je toch meer mijlen dan wanneer je wacht tot stroom mee?
Verder zou ik graag zoveel mogelijk advies lezen alvorens de trip te maken.
Ik heb al zo'n 20 jaar zeilervaring maar nog nooit op zee gezeild en ga eind deze maand examen doen voor VBA en Marifoon.
Omdat ik het marifoonexamen nog moet halen varen we onder Belgische vlag ( met huidige eigenaar aan boord) naar Naarden.
Ik lees graag een ieders idee over mijn ambitie voor wat betreft deze trip zodat ik m'n ideeën eventueel wat kan anpassen voor de trip.
Alvast heel erg bedankt en natuurlijk zal ik na de trip een beknopt reisverslag doen.
Clemens
P.S. : ondanks mijn eigewijs zijn zal ik de trip zeer goed voorbereiden vandaar ook deze vraag naar advies.