whiken

• Sindbad

Vorige week zondag heb ik een paar uur met een whike gereden, op en bij de Hondsbosse zeewering (Camperduin). het woei 6-7 Bft, en was erg leuk om te doen - je haalt er met die wind inderdaad zeker 50 km per uur mee. Gaat bijna eng hard.

Zie ook:

http://www.youtube.com/watch?v=72NI-P1zP1Y&feature=related

is ook bij Camperduin.

Helm en eigenlijk ook beschermers zijn geen overbodige luxe….

Ook met tegenwind op de fietspaden kom je goed mee - doordat je weinig weerstand hebt en met 18 versnellingen fiets je nog steeds prima. Leuk ding voor als je wil zeilen en geen boot bij de hand hebt…

groet

Pieter

• Jeroen

DAt zier er vet cool uit!

• Sun Fizz

Mag je daar gewoon de weg mee op???

Wel gaaf zo'n ding

• Sindbad

Ja dat mag. Ik heb me wel even afgevraagd of dat verantwoord was met die wind en snelheden, maar goed, er is ook een stormlapje bij van 1 m2.

1,6 m2 is normaal zeil, maar dan moet je soms toch wel flink hangen.

Het echt fun, zeker met harde wind.

Lijkt me geweldig: brommertjes inhalen met zo'n ding….:D

• Sun Fizz

Hahaha, de vouwen uit de broek………

• raptor

Vroeger naar school had ik altijd wind tegen. Zou dat hier ook zo mee zijn? Gek dat je met zo een klein lapje zo hard kunt. Ik heb wel eens met een blowkart gezeild maar daar stond nog een metertje of 4 op. De voetbesturing met een molenwiek as maakte dat je daar niet echt hard mee kon. De besturing werd instabiel. Dez dingen lijken me wel stabiel te blijven.

Pieter

• Sindbad

Gek is dat zelfs wind tegen niet echt vervelend is. Maar pak je even een stuk zijwind, dan schiet je wel vooruit. Moet t wel waaien.

Ik vond het kuipstoeltje wel wat te smal: als je wat wil hangen heb je geen steun meer - was het stoeltje wat breder dan heb je meer comfort. Maar ook meer windvang.