Zeeziekte

• Anke

Uitgenodigd voor een tochtje over het IJsselmeer. Erg leuk, maar ik word helaas ook snel zeeziek. In een drogist zag ik soort van polsbandjes o.b.v. acupunctuur die tegen zeeziekte zouden helpen. Heeft iemand hier ervaring mee en helpt zoiets echt?

Ook gekeken naar pillen e.d. maar ik zie door de bomen het bos niet meer …. . Sommige pillen hebben versuffende werking en ik heb geen zin om soort van stoned aan boord te zitten. Iemand tips?

• joopvanlimborgh@gmail.com

Mijn vouw was ook vaak zeeziek, zij gebruikt al jaren cinnarizine verkrijgbaar bij de apotheek voor 1 of 2. Euro

Zij heeft daar veel baat bij, veel zeil plezier

Groeten Joop

• Sindbad

Cinnarizine is best goed, maar neem niet teveel, bijwerking is slaperigheid.

Posbandjes werken bij sommige mensen goed - valt te proberen. Wij hebben ze wel aan boord, maar niet geprobeerd wegens geen patiënten:P

Zorg ervoor dat je goed (genoeg) gegeten hebt, wees actief aan dek, zorg dat je weet wat er gebeurt en waarom - zeeziekte heeft veel (niet alles) te maken met onzekerheid.

• marksvrijheid

hee dok, is je boot al klaar? ik sta nog buiten en het is te koud… bah

• h.h.

Polsbandjes ,daar zul je in moeten geloven anders werkt het niet, is gebaseerd op acupunctuur en dan als acupresuur met energielijnen enz in het lichaam blablabla .

zie oa http://www.skepsis.nl/reisziekte.html

Bij mij lagen ze ook op de boot wel eens geprobeert en buiten dat het warm werd onder die bandjes voelde ik geen verschil.

Bij mij werkt primatour goed en bij mijn vrouw dramamine (of zoiets)

• Sindbad

Ha Mark;

ben er druk mee - beetje roest in het ruim hier en daar; dus op de kop in diepte ontroesten met Perago en powerfile.

Lenspompen (electrisch, want nog duits systeem, beviel me niks) vervangen door twee stevige handpompen.

Buitenom veel gelakt. Heb ik nog een vraagje over > nieuw topic.