Groen uitgeslagen tent

• Erik

Over de kuip heb ik een tent die aansluit op de buiskap. Aan de kant waar de wind (en regen) meestal vandaan komt, begint deze nu behoorlijk groen uit te slaan. Heeft iemand enig idee hoe dit schoon te maken zonder dat daarna de tent gaat doorlekken … ?

• ned713

Groene zeep

• Don

Helemaal mee eens. Insmeren met groene zeep en vervolgens enkele uren wachten en daarna wegspoelen met leidingwater. Dat werkt bij mij het beste.

Succes.

• Frank58

Beste Erik

Ik heb een middel dat BAC50M heet. Dit product werkt zeer effectief tegen groen algen.

Wordt op kunstgras gesproeid(is altijd nat) en heeft zeer goede werking op groen teakdeks van bijv valken. 50 ml op 10 liter water en dek in zwabberen (niet eens schrobben) en klaar is kees. Volgende dag is dek niet meer groen en bijlft lange tijd schoon. Goede errvaring in haven in waalwijk

BAC50M doodt namelijk alle algen en hun sporen en daardoor blijft groene aanslag lang weg. HG heeft middel maar dit is 10 keer verdundt en duur

stuur ff mail naar frankpuntwoutersapestaartjeplanetpuntnl, krijg je meer details

• raptor

Bij kampeerwinkels verkopen ze spul om tenten weer waterdicht te krijgen. Vertraagt ook groen worden wat. Is alleen geschikt voor gewoon zeildoek en niet voor gecoat doek zoals bisonyl.

Pieter

• Erik

De algen eraf krijgen, zal me wel lukken. Desnoods met gewoon leidingwater en wat milde zeep. Probleem is meer dat ik wil voorkomen dat de tent daarna gaat doorlekken. Dat is me namelijk een keer met een buiskap gebeurd. Algen toen volledig verwijderd met daarna dus steeds lekkage bij harde regen.

• raptor

Opnieuw impregneren dus.

Pieter

• Rob G

Inderdaad, gewoon groene zeep ….

Gisteren mijn kap ook onder handen genomen.

Is zelfs advies van de werf, alle commerciële producten ten spijt ……

Kap: Groene zeep

Teakdek: Biotex