gordijntjes

• Kaptein Iglo

Met op voorhand excusus voor het aanslingeren van dit wijvenonderwerp op dit stoere mannenforum, vraag ik toch jullie hulp bij het zoeken van een partij die de gordijnen van onze Gib Sea na kan maken. Ik ben al op zoek geweest en het blijkt toch niet zo eenvoudig te zijn. Om te beginnen is er een speciale waterafstotende licht-dichte stof gebruikt. Deze heb ik nog niet gevonden. Verder zit er een klein zeillatje in verwerkt omdat er een knik in de ramen zit. Wie kan mij een goede tip geven waar ik de oude ordijnen na kan laten maken (voor een redelijke prijs). Mvg K.I.

• Sindbad

Ja nu wil ik toch even weten; komt deze vraag van Herr Iglo himself of zit hier toch vrouwvolk achter?

• Johan

Ook in dit geval doet de HEMA wonderen. Zij maken alles op maat voor je voor een redlijke prijs.

• raptor

voor onze sleurhut heb ik ze bij een Turks naaiattelier in het dorp laten maken. Werkt ook met twee rails. excl stof kostte het nog geen 70 euri en het is keurig gedaan. Ik had oude gordijnen als malletjes meegegeven. Stof was wel duur; keuze wederhelft waar ik geen inspraak in had.

Pieter

• Sindbad

Ik wil ook nieuwe gordijntjes. Stof uitkiezen lijkt me nog niet gemakkelijk > kleur moet goed zijn, en toch weinig/geen licht doorlaten.

Wat voor rails gebruiken jullie?

• raptor

In mijn sleurhut zaten de rails af fabriek in het plafond verwerkt. Gordintjes in mijn kolibrie zaten met een plastik gamma railsje boven en een gordijnspannertje onder; dat is zo een wit draadje met een veer er in waar je oogjes in kan schroeven. Gordijnstof voor de sleurhut kwam van IKEA en had een soort coating aan de achterzijde, waardoor er weinig licht door kwam. Ik heb in boten ook wel stof voor douchegordijnen gezien.

Pieter

• Sindbad

Dat laatste wordt 'm hier niet vrees ik…