scheepstimmerman

• A.Middelkoop

Goede dag

ik heb een 12 meter jacht die ik vanbinnen haast helemaal heb gestript

deze moet opnieuw ingetimmerd worden zelf ben ik niet zo handig (wel in strippen en slopen) is er iemand die dat samen met mij kan doen in ruil

mag men een periode met mijn schip varen en een kleine financieele tegemoetkoming zit er ook nog wel in.

Of jonge aankomende timmerlui die een object willen hebben om te verbouwen er is geen haast bij en het schip staat op de kant .

voor info kunt u mij altijd bereiken op 0619927291

• raptor

Ik ben een ervaren oude scheepstimmerman en heb geen tijd, of het moet tegen een gewoon tarief zijn (E.42,- ex). Maar een boot van 12 meter, die op de kant staat is hoog. Zo een boot intimmeren is vooral veel trappetjes op en af klimmen met plankjes in de hand. Je kan enorm veel tijd winnen, als je een platform bouwt om de boot, op dekhoogte, waar je kan werken en zagen en waar je materiaal neer kan leggen. Maak er gelijk ook een dektent boven met dekzeilen, zodat je ook met regen kunt werken. Deze betrekkelijk geringe investering verdien je dik terug in tijdwinst. Platform maken van balken 5x12cm en 5x7cm en bekleden met underlayment platen. Goed schoren en aan de boot vast trekken, zodat het niet wiebelt tijdens het werk.

Pieter

• MoR

Niet zo slim om de hele tent te slopen……..

Ook de binnenbetimmering en vooral de indeling daarin is werk van superdeskundige architecten en vaklieden.

De binnenruimte van een jacht is zo beperkt, dat een paar cm al het verschil maakt tussen comfortabel of ergernis.

Een stap voor stap aanpak van vernieuwen en gelijk het oude ontwerp verbeteren is wel te doen door begaafde amateurs als het voorbeeld van de oude situatie nog aanwezig is.

Mijn idee is, dat je , in de situatie waar je nu zit, het best Raptor of een zeer deskundige collega kan inhuren en , om de kosten in de hand te houden, zelf als hulp/opper heel hard mee te werken.

Veel succes

• Sindbad