laura maakt dingen groter dan ze zijn. Hoe zien jullie dat

• hans

Quote van de laura dekker site,

21 januari 2012 heeft Laura het eiland Sint Maarten bereikt en daarmee haar wereldreis voltooid.

Laura is nu de jongste solo zeiler ooit die rond de wereld zeilde

unquote

Hier erger ik mij dus wel aan, laura is niet de wereld rondgezeild, ze is hem gevaren. Kleine nuance maar toch, naar mijn idee doet het afbruik aan de bikkels die echt de aardkloot rondzeilen (lees zonder motor).

Vanaf het begin word er gepronkt met jongste wereldomzeiling etz echter werd al in de eerste week de motor veelvuldig gebruikt, niet allen om stroom te draaien maar vooral om voortgang te maken.

Niet dat het vervolgens geen prestatie is om op deze leeftijd zo'n trip te maken. Maar wees dan wel eerlijk.

hans

• BJ

Hmm…. moet dit nu weer? Er is al zo veel gezgd over dit onderwerp, laat het maar rusten.

• kabouterplop

ze zoekt zelf de publiciteit op toch?

Maar ben het wel met hans eens, een zeilprestatie zet je neer door de motor te laten rusten hahahaha

inpakken dichtplakken en opsturen naar nieuw zeeland

• marksvrijheid

exact, en de rest return to sender :-) kon mn boot er alvast maar in….

• Sindbad

Je bedoelt:

http://www.youtube.com/watch?v=uI7_-TEHuyo

en dan

http://www.youtube.com/watch?v=PU5xxh5UX4U

?

Heb je niks meer te klussen dan? Houten boot, ik bedoel maar: lakken, kale plekken, opentrekkende uitdrogende naden, lekkende koppakkingen. Of niks van dat alles?

• marksvrijheid

yes dat is het! o jee genoeg te doen, maar boot staat buiten en is nog te koud… ik moet steunbalk onder kuip vervangen, stukje potdeksel vervangen, schuren en lakken en wat aan het onderwaterschip klussen ( ben over een laser 2 gevaren :-) hij zag mij over het hoofd en was doof of suicidaal, mijn 5 ton ging niet snel genoeg om (stond leuk windje en had de gang er goed in) en we waren wedstrijdje aan het doen, dus zeil je net iets scherper…. ik kom het voorjaar wel door :-)

• Sindbad

hahaha - staat 't al op youtube…?

Hoe verklaar je schade aan eikenhout uit een suïcidale laser? Tenzij de betreffende zeiler het heeft overleefd en later is teruggekomen met grote broer om verhaal te halen (gat geboord onder water?).

Staat-ie buiten?

• marksvrijheid

pff waren wat krasjes in de lak :-) maar onder de waterlijn… helaas staat ie buiten. btw de zeiler in questie beefde lang na, heb nog n bus lak tegoed

• Sindbad

Zo heb ik met de zeilsloep van mijn ouders lang geleden een valk meegesleurd, kruiste vlak voor mij langs aan BB-wal, bleef achter een oog van de giek hangen. Toen ik 'm eindelijk los had, slingerde ik met giek en al buiten de boot. Valk was total loss. Sneue boel, die mensen wilden er nog mee op vakantie….

• raptor

Valkjes schijnen dat meer te doen. Wij hebben er een keer eentje aan de boegspriet van een hoogaars gehad. Dacht er voor langs te kunnen maar had snelheid verkeerd ingeschat en een eikenboom van 4,5 meter niet gezien. Valkje werd onder de boeg onder water geduwd, maar bleef net boven, doordat verstaging aan de boegspriet hing. Verder bleek 2 duims eiken sterker dan 7mm hechthout. Wij lagen over bakboord en hij over stuurboord en een goede hoogaars loopt echt een knoop of 8 a 9 bij Bft 5.

Pieter