Wie heeft ervaring met bovenstaande filters, zijn ze echt zo goed als de fabrikanten beweren. Dus nooit meer problemen met vervuilde brandstoffilters en alle ellende met dieselmotoren.
In de nabije toekomst wordt er verplicht biodiesel bijgemengd in de gewone diesel.
Dit zal vooral in de watersport, waar de diesel langer in de tanks blijft dan in auto's, tot grote problemen leiden.
Als je dus toch bezig bent met de filters, dan zou ik zeggen; neem de beste.
Kijk voor ervaringen op:
http://www.fisherclub.com/Kluspagina/Vuile%20diesel/Vuile%20diesel.htm
Hier moet de schrijver zelfs nog een voorfilter maken voor de separ! Ik zou zeggen, vervang je tank.
Maar je leest er wel uit dat er geen “dus ” nooit meer problemen“” bestaat.
Omdat problemen met de brandstof zich altijd voordoen in situaties, waar uitvallen vd motor ivm veiligheid nou net niet mag gebeuren, zou ik zeggen : koop zo'n setje kogelkranen als in zijn verhaal beschreven wordt.
Of koop die bij SVB.de “doppel-umschalthahn ”"
Je hebt dan ook een 2e voorfilter nodig. Als je portemonnee groot genoeg is zou ik wel kiezen voor die Separ van E 184 en anders gewoon een extra Lucas/Delphi van E 79,-
Ik zou toch ook ALTIJD een goede diesel-toevoeging bijmengen, om bacteriegroei te voorkomen. Ik gebruik Yachticon Diesel-Plus (http://www.westersnautic.nl/yachticon-diesel-extraplus-500ml-p-963.html?osCsid=005s61tsdnsr3804fib6q2q2v0); stinkt als de ziekte, maar heb tot dusverre nooit problemen en geen verstopte filters. Motor start er beter op.
Ik tank 1x per jaar (in de herfst, zo'n 100 liter) en voeg het spul dan meteen toe.
Sommige legervoertuigen hadden een aparte pomp met filters, die de brandstof in de tank rond pomte over een filter. Je kon die pomp handmatig aanzetten. Was bedoeld voor voertuigen en machines, die erg lang stil stonden. Er zat ook verwarming bij om de diesel op te warmen, voor het geval we de Russen uit Siberie moeste jagen. Met een uurtje pompen, haalde je erg veel troep uit de tank. Voor een handige klusser is zo iets ook op een bootje te maken en kan je zorgen dat er schone diesel in je tank zit.
Pieter
Beste Ad, ik heb die ellende ook gehad en alles met mijn microbiologische achtergrond uitgezocht en in artikel gezet
als je me een mail stuurt stuur ik je het toe.
ik kan een ding zeggen, wat kosten je de aanschaf filter en hoe vaak tank je
In mijn onderzoek heb ik diverse middleen getest, waarvan er slechts 2 zeer goe dwerkte. 1 ervan kost je slechts 1,37/ tankbeurt tot een hoeveelheid van 250 liter, darboven ga je naar eurio 2,50
Ook worden wel een magneetfilters aangeboden, Sprookje efteling is geloofwaardiger.
Overigens alle diesel op dit moment in Nl en B en D bevat een deel bio aandeel, dus problemen te verwachten.
Het is welke investering wil je doen in de filters. Sommigen bouwen een duo filter in die ze om kunnen zetten. (a raison van)
Succes met berekenen en fijn vaarseizoen
Frank
beste Mark
leuk om te lezen, je voegt toe, maar eind van seizoen meurt de uitloop ?
Stinkt het naar rotte eieren of muf?
Dan werkt het middel dus niet afdoende. Ik tap ook steeds af, maar mijn aftap is kraak helder water. Als ik dit laat analyseren aan einde van seizoen zit er nog steeds werk de anti bacterie middel in. Ik heb dat destijds gekocht via internet bij een of andere firma GBIJT.
Succes
Frank
Hoi Sinbad, bij ons in de haven Drimmelen had iemand in een valk via vlotter punt en een pijpje de bodem afgezogen, en daarmee de grootste drab verwijderd. Misschien idee voor jou. Hou dan wel de opzuig kwaliteit (helder-troebel-zwart slijm) in de gaten voor verdere acties om dit te voorkomen. Ik heb dit beschreven in mijn artikel, kan ik je toe sturen, stuur je mail adres maar.
succes
Frank
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?