stilte

• raptor

Zijn we allemaal in winterslaap? Er is weinig activiteit op het prikbord. De oude mannen trekken nog net een oog open, als ze door een vrouwen worden uitgenodigd, maar de vorst zit in de stramme botten.

Ik heb voor volgende week mijn bootje gepland, om uit de opslaqg te halen. Driftig wassen en uitsoppen en dan misschien wel even uitproberen op ijsvrij water. De tijd komt weer.

Pieter

• Sindbad

Wat stramme botten betreft: ik heb de Elfstedentocht nog in mijn spieren zitten, bizar dat dat pas een week geleden was…. maar de klussenlijst ligt klaar.

Nu eerst leemstuccen in huis; heb jij daar (ook) verstand van Pieter?

• raptor

Nooit gedaan. Wel eens gezien. Ik heb begrepen, dat je het materiaal vrij dik moet houden en goed moet mixen, ivm klonters. Dik houden kan, omdat het langzamer droogt dan gips. Als je te dik opzet krijg je droogscheuren. Leem hardt uit, doordat het water verdampt. Bij gips is het een chemische reactie. Vroeger werd leem vaak aangedund met paardenzeik, waardoor het veel harder wordt en gepolijst kon worden. Misschien lukt dat ook met mensenzeik. Veel patienten plasje in laten leveren en geen genoegen nemen met een klein potje.

Pieter

• roelording@ziggo.nl

Doc, op You tube staan wat filmpjes. En als er in de (leem)kuip moet worden gezeken eerst veel bier drinken, voor het beste resultaat. en dan lekker smeren. En wat de stilte betrefd , heb vanmiddag even in de zon gezeten, begint al weer kracht te krijgen!!!!

• Sindbad

Kijk, daar kan ik nog es wat mee.

Jammer dat t er al grotendeels op zit. Wat een zooi geeft dat… Maar wel leuk werk toch ook.

• Sindbad

Ik ga dat ook es bekijken. Vandaag hulp gehad van een vriend, die het al veel vaker had gedaan. Je moet je duidelijk wel aan de regels houden, anders wordt t niks.