Hoe snel is een catalina 36m2

• Sindbad

Je zegt het goed. Het is een VRAAG. Vreemd als je er dan zelf antwoord op geeft. Over de kwaliteit van de boot wil ik niets zeggen.

• marksvrijheid

gnagna, eindelijk weer wat energie hier :-) en we mogen best trots zijn op ons drijvend object hoor Nico, ben ik ook. Het is dat competitieve wat wellicht tegen de zeilborst stuit, bij mij wel. ik vind het zo niet interessant om sneller te gaan dan anderen, maar ieder zijn meug hé. en dan zo'n posting geeft te denken…

ik denk dat de mijne sneller is X(

• BJ

> Hoe snel is een catalina is een VRAAG, geen stelling. Zoals bekend kan je een vraag postitief en negatief beantwoorden.

Dus de graag ‘Hoe snel is.. ’ kan ik beantwoorden met ‘ja’ (positief) of ‘nee’ (negatief)? Lijkt me niet, een snelheid lijkt mij een logischer antwoord :D

• Sindbad

Ze verkopen ook van die stickers: de mijne is 18 meter lang >:D<

• Sindbad

ja. Maar daar hoort meer bij. Namelijk ook: de plaats, de windsnelheid, de zeilvoering, met/zonder motor bij (jawel, geef ze de kost: altijd even op de uitlaat letten als je ze ziet racen..). Ik heb 't nu niet over eigenaars van een Catalina, het zijn juist de B-merken die deze streken uithalen. Maar goed.

Voor ik weer ergens van beschuldigd word: ik zet ook de motor wel eens bij hoor. En dan haal ik toch zeker 6 knopen. Iemand meer?

• rene

:)omijn jas telt tien knopen!

• jos

man jas kan niet tellen, de knopenla van moeders heeft nog veel meer knopen:)-D

• Sindbad

O ja - met B-merken bedoel ik dus niet de Bavaria's, anders wordt dit wel weer een heeeel lang draadje :)-D

• Bontekoe

Bavaria is helemaal geen B-merk, het kan de concurentie met Heineken en Grolsch heel goed aan. Trouwens, leuke jurkjes!

Maar Grolsch heeft beugelflessen, dat dan weer wel. En die zijn op een boot ideaal vanwege de rubber ringen, die passen perfect onder een M8 bout of moer.

En de gouden nectar klotst er niet uit al je ineens moet gijpen, dat dan weer wel, dus.

• raptor

max snelheid is 2,4.V WL voor gemiddelde waterverplaatser. Factor 2,4 kan ook oplopen tot 3,6 bij ranke schepen en tot 7 bij catamarans. Kortom, een ranke lange waterverplaatser is sneller dan een korte brede. Maar een brede kan weer meer zeil dragen en is bij licht weer sneller. 't Is als het weer. Ken vriese en ken dooie.

Pieter