Hoe snel is een catalina 36m2

• m.jouby

Hallo allemaal ik heb zelf een catalina 36m2 ,ik kan je zeggen ondanks zijn gewicht laat ik 2 derde achter mij.

Het is niet zo zeilen hijzen en zitten, er moet wel getrimt worden en alles er uit halen wat er in zit.

Ik vaar nog steeds met een standaart tuig, als echt wilt zien hoe snel deze catalina is ga dan naar youtube

Martin en Rita zeilen dan zie een prachtig impresie , er word gefilmt van een catalina 40 die ik voor blijf.

Je kan ook lid worden van de club , ga naar Kring catalina zeilers veel plezier.

• Jedre

Hee Martin,

Hoe is het met je en waar zeil je tegenwoordig?

Groeten,

André Kruisdijk (junior)

• Philip

de catalina 36 mk2 is een fantastisch schip. na een dehler optima 92, een dehler 31 en een elan heb ik dit schip aangeschaft. Dit tot volle tevredenheid. Het is een gweldig schip. Snel, degelijk en zeer zeewaardig! Ik heb nog nooit zo'n fantastisch schip gehad!

• chirpy

Misschien is het volgens velen zeikerig, maar Jouby, wanneer je niet op een Nederlandse school hebt gezeten, dan begrijp ik alle tenenkrommende spelfouten en zal ik geen kritiek uiten, maar in het andere geval vind ik dat de kwaliteit van dit prikbord toch ook valt en staat met het het schrijven in goed Nederlands. Wanneer we met het rekenen evenveel fouten maken, zou de wereld er heel anders uitzien.

• gerart

dus as je ni goe nederlans taal doe mag jij nie meedoen hierzo wa stom gaad tog ofer zijle nie ofer taal of zo en ok nie ofer putjes en komaas as jij ofer taal wil sijke dan doen op taal prikbordje snappe tog iedereen of zo nie dan taal is stom zijle is leuk moet je zo hauwe maar kataliena is mooi botje wauw ik effu seche kan ok leker hart heb katalina ok spienaker met mooii kleurjes of aleen wit zijltje

• raptor

Bi ou thuus i't altiet fest, pienekötel.

Pieter

• Jedre

Koik deer hewwe jhullie allegaar geloik an!

• Sindbad

Ik vind het een beetje categorie “hoelang is een chinees”. De titel is “hoe snel is een catalina 36” en vervolgens komt er een opsomming van kwaliteiten.

Zal beste een goede boot zijn hoor, maar dat is de mijn ook. Vind ik dan.

• marksvrijheid

ha! of de meine…

• Nico

even goed lezen mister Sindbad. Hoe snel is een catalina is een VRAAG, geen stelling. Zoals bekend kan je een vraag postitief en negatief beantwoorden. In dit gevals is de vraag positief beantwoord met het bericht dat dit schip klaarblijkelijk een snel en prima schip is. Chapeau zou ik zeggen voor de catalina. Hiermee wordt niets te nadele van andere schepen gezegd. Moet kunnen lijkt mij zo.

De beantwoording in het belachelijke trekken doet af aan de ervaringen van vele (zeker als ik de reactie van Philip lees, lijkt mij dat daar toch een redelijke vergelijking met andere schepen aan ten grondslag ligt). Durf pen staan voor andersmans positieve ervaringen ipv deze belachelijk te maken. Er zijn situaties waarin dat meer zegt over de afzender dan de ontvanger.

Nico,

inderdaad jarenlang eigenaar van een catalina 34, maar ook vele schepen daarvoor gehad die op zeer grote achterstand staan met mijn huidige kwaliteitsschip!

Sindbad Schreef:.

——————————————————-

> Ik vind het een beetje categorie "hoelang is een

> chinees“. De titel is ”hoe snel is een catalina

> 36" en vervolgens komt er een opsomming van

> kwaliteiten.

> Zal beste een goede boot zijn hoor, maar dat is de

> mijn ook. Vind ik dan.