schijters

• hans

excuus voor deze titel, maar ik word schijtziek van al die vogels (m.n spreeuwen) die momenteel mijn hele schip onder schijten. Afschieten is uiteraard geen optie. Heeft iemand diervriendelijke alternatieven om die beesten op te laten vliegen zodat ze niet meer terug komen.

ps, mijn mast hangt al vol met spiegelende cd's maar dat helpt niets.

bedankt Hans

• Erik

Niks aan te doen …. behalve dan een winterkleed spannen (voor als je een klein bootje hebt) of een ander plekje/ andere haven uitkiezen zonder spreeuwen. Laatste is nog het beste lijkt me zo. Vogelpoep is agressief bijtend spul.

• harryhottentot@gmail.com

mmmmm…een dode spreeuw aan de mast als voorbeeld voor die andere schijtersB)-, of een nep roofvogel

maar je kan ze niet altijd weg jagen

• marksvrijheid

nepvogels werken niet, alleen een echte dooie vogel, maar ja die valt ook uit elkaar… zitten de beesten op je zalingen? span dan een dun maar sterk draadje tussen mast en verstaging, net boven de zaling, dan kunnen ze niet gaan zitten schijten :-)

• hans

Nee de beesten zitten niet zo zeer op de zalingen maar op de acterstag, de marifoon antenne en op de radar…..

• marksvrijheid

ah pech….

• Sindbad

Zo'n nep-uil schijnt wel te werken, zou ik zeker proberen

• marksvrijheid

een pavoiseerlijn langs de achterstag werkt misschien ook, is ook nog feestelijk :-)

• Alex

Wat heel goed helpt is om een valkenier in te schakelen. Zodra spreeuwen een valk - de natuurlijke vijand van de spreeuw - signaleren dan zijn ze in een split second verdwenen. Wellicht een idee om dit via de jachthaven/ met andere booteigenaren te doen. Probleem verplaatst zich dan wel naar andere wijken en het kan zijn dat de valkenier nog eens terug moet komen.

Het is maar een idee … .

• harryhottentot@gmail.com

gewoon poetsen en spuiten

kom je nog eens bij je boot

en in de winter zal het afgelopen zijn