Ik kan mijn boot verwarmen door de oven en de gaspitten aan te zetten.
Aan boord is het dan snel warm.
Op de gaspitten leg ik een ovenplaat om de warmte te verspreiden.
Is hier iets op tegen?
Ga ik dood door zuurstofgebrek of CO2 vergiftiging?
Mits jij goed ventilleerdt , dus raam / deur of wat dan ook open . Alles wat een vlam betreft ontrek zuurstof, zeker in een kleinere ruimte.Je wordt een beetje duizelig/ slaperig voor altijd .Ook een paraplu kopen waar je onder moet gaan zitten om de druppels tegen te gaan die aan het plafond gaan hangen …………
Beter is een elektrisch kacheltje. (indien mogelijk) nadeel het stroom verbruik.
Beterder is een diesel kachel die warme lucht in de boot blaast , mits goed aangesloten , met een deugdelijke afvoer naar buiten, blijft het ook droog in je bootje.
Het beste is vroeg naar bed te gaan evt. met partner en dicht tegen elkaar aan te kruipen, heerlijk warm. Vrijgezel??? , zoek een partner.
Uiteindelijk kost het allemaal geld.
Grt,Joop
In de winter neem ik een 1000W generatortje mee met een 2takt motortje (net als bb motor). Ding weegt 20kg en past in bakskist van mijn 22 voetertje. Ik zet het ding 's avonds erg ver weg op de steiger en verwarm met een 800W ventilatorkacheltje en laad ook de accu op. Ding maakt herrie en stinkt, maar er is in de winter bijna niemand die daar last van heeft. Heerlijk droge warmte en een droog bootje van binnen.
Pieter
Het antwoord is simpel en ik zal het verder ook simpel houden voor je: Ja, je gaat dan inderdaad dood. Dit kun je uitstellen door goed te ventileren, Immers vuur gebruikt zuurstof en zet dit om in een schadelijk goedje. Die zuurstof heb je zelf nodig en dat schadelijk goedje moet je niet inademenen. Dit schadelijk goedje zie, ruik of proef je niet. Je lichaam neemt dit veel makkelijker op als zuurstof en is daarom erg gevaarlijk. Bijkomen nadeel is dat bij open vuur ook waterdamp vrij komt.Het wordt ook nog erg vochtig aan boord en daardoor minder comfortabel. Als dit alles opweegt tegen een beetje koude kun je overwegen om zo door te gaan. Succes en misschien horen we nog wel iets van je. Groet, K.I.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?