los krijgen doorvoer

• harryhottentot@gmail.com

beste

ben een halve middag bezig geweest de 3 doorvoeren/afsluiters van mijn etapp los te krijgen

deze zitten muurvast, en niet open te draaien

omdat ik er toch 3 nieuwe in wil hebben, moet ik ze verwijderen……….en dat is dus het punt

de moeren zijn niet los te krijgen (ook siliconen sprai opgespoten), verder zijn ze voorzien van teflontape

2 draaien in zijn geheel mee, dus als ik ze gewoon laat zitten loopt er water naar binnen

hoe los ik dit op zonder de reprico zaag erin te zetten, wat waarschijnlijk wel zal moeten beuren

laat maar horen

• Sindbad

Reciprozaag: hoe wil je dat dan doen..? Je komt nl nooit dicht genoeg tegen de huid aan om de afsluiter goed door te zagen. Niet zonder fikse schade volgens mij.

Ik zou de haakse slijper erop zetten: als 't goed is moet je de ring aan de buitenkant er zo af kunnen slijpen. Doe voorzichtig, zodat je geen of zo weinig mogelijk schade aan het polyester krijgt. Eventueel rondom afdekken.

Je kunt 'm er vervolgens aan de binnenkant uit trekken.

• roel

Geduld kleine vriend………goed inspuiten met kruipolie en een paar dagen later weer proberen……….Groet, Roel.

hallo jongens

de doorvoeren , beter gezegd de afsluiters zijn ingespoten met siliconenspray, zal er nog eens kruipolie op spuiten

maar deze dingen moeten toch wel vervangen worden, aangezien de diverse winters hebben meegemaakt, door binnen water, (ruim 35cm)

• BJ

Zijn de huiddoorvoeren van messing, brons, ijzer of staal? In de meeste gevallen kan je volstaan met het vervangen van de afsluiters, ik zou de doorvoeren laten zitten want die blijven doorgaans wel goed.

• Sindbad

Als ze meedraaien moet-ie ze dus wel nog weer vast kunnen zetten. Anders krijg je lekkerij.

Harry: heb je al geprobeerd met de steel van een sleutel of Bahco klem in de afsluiter het ding vast te zetten (van buitenaf)? Iemand moet ‘m dan wel vasthouden natuurlijk. Kun je ’m vast- of losdraaien hoop ik.

• Sun Fizz

Heb ze vorig jaar weg laten slijpen, is voor de heren van de werkplaats weinig werk en het gebeurd ook nog eens keurig netjes.

de afsluiters zijn niet van staal, maar eerder messing, alhoewel messing of brons moeilijk te onderscheiden is, “alle 2 goud kleurig”

had pas ondekt dat er bultjes IN de doorvoer zitten, dus ik zat al te denken (voor de 2 maten), 2 pijpen te pakken met 2 sleuven elk

do. heb ik ff tijd

alvast dank voor het mee denken

• Matthieu

Hoi,

Komt de oplossing (ik zat vorig jaar met het probleem);

In het gat aan de buitenkant zitten 2 verdikkingen, vind een stuk ijzer dat in het gat past maar waar de verdikkingen niet meer om heen kunnen daaien (bij mij een stuk ijzer van een schanier van een tuindeur). Ik heb hierop een lijmklem geplaatst om het ijzer goed vast te kunnen jouden.

Dan gan je naar binnen, legt natte lappen op het polyester en verwarm de ring met een brander. Zet er vervolgens een goed passende baco op (heet het moordenaar?) op. Iemand houd buiten de lijmklem vast en je draait hem vervolgens binnen redelijk makkelijk los.

Waar staat je boot?

Groetjes,

Matthieu

hallo M. een bacho is een verstelbare sleutel

een moordenaar is een soort pijpklem, maar deze bijt zich in het materiaal, nog zelden te koop, een beetje lompe ….tang is het niet..

jou idee kan ik wel gebruiken voor een deel,… ff de brander opzoeken