varen met deze dagen

• harryhottentot@gmail.com

wie gaat nog het waterop en neemt een frissel neus

of gaat men liever nu de wal op, om toch ook met deze weer, de boot winterklaar te maken

• Philip

de wal op. Elk schip schreeuwt na een seizoen intensief gebruik om onderhoud. Bovendien kan de onderkant ff drogen. Ook niet verkeerd.

je bedoelt de zeilboot?

ik heb een motorboot (staal), zonder kachel…….

maar vandaag ff kort plezier gehad. nl het ankertouw in de schroef (had 2 ankers uitgegooid aan 1 kant, ivm de golfslag) en deze raakten verstrikt:D

• Sindbad

pfft; hoe heb je 't losgekregen dan?

Ik heb net de afgelopen dagen de boot naar de winterstalling gebracht; van uit Friesland, IJsselmeer over (dinsdagochtend: 7 Bft over ons heen gehad, een achtbaan is er niks bij…), in Kampen de mast neer, en gisteren de IJssel op. Mooie tocht weer; wel fris. Jammer om te stoppen, maar ook wel weer goed voor de boot, een poosje hoog en droog.

• ad

Afgelopen weekend nog gezeild en toen de zeilen eraf gehaald. Met de verwachtign voor het komende weekend, denk ik dat ik ze er toch weer maar opzet en dit weekend ook nog even wegga. Even naar Volendam of Hoorn.

Boot blijft dit jaar weer in het water. Ga dit in april of mei wel eruit om dek te schilderen (soms moet ook een houten boot onderhoud hebben).

Ad

Kolibir 800

• marksvrijheid

2,5 jaar in het water gelegen, tijd voor onderhoud en moet iets aan de kielbalk doen, moet dus drogen, en zet m met pijn in het hart op de kant, hout moet drijven he, maar goed, deze winter dus afzien zonder drijvend antiek. heb wel mn schakeltje nog, kan ook best, is echt bikkelen :-)

motor stond in zn achteruit, niet te starten

havenmeesteropgeroepen, en deze kwam me halen, was niet zo ver…

maar de boot was moeizaam te sturen (door zn achteruit??)

opgetakeld en de touw verwijderd, (op het water 1 kant v.h touw losgemaakt, dacht het zo los te trekken, maar no no), ankers zaten ook aanelkaar, dat was een hele hijs!!

geen beschadigingen oid

• joop

?????

• Sindbad

Nog een geluk dat 't geen 2 ankerkettingen waren >:D<