welke verz.maatschappij

• joop

Hallo allemaal,

Wegens aanschaf andere boot wil ik ook eens tijd steken in verzekeringsmaatschappijen . Varieert nogal in prijzen/ premies. Ik wil zorgeloos varen maar wel voldoende gedekt zijn als dit nodig mocht wezen.

Anwb lijkt mij wel wat .Iemand ervaringen hiermee ??

Grt Joop

• Rob

De premies varieren inderdaad nogal, de dekkingen echter ook ……

Ik ben vorig jaar ook eens op onderzoek uitgeweest en als je appels en appels vergelijkt, blijken de premies uiteindelijk niet zover uit elkaar te liggen….

Vooral voor zee-zeilers is het vaargebied van belang en verder een clausule als braakschade nodig of niet.

• BJ

Nieuwe boot? Tweedehands? Hoe groot? Welk vaargebied? Wil je WA of All-risk? Wil je wel of geen eigen risico?

Regel één binnen de verzekeringswereld luidt overigens: veel beloven, weinig geven doet een dwaas in vreugde leven. Ofwel je kan nog zo'n mooie polis hebben, de waarde ervan komt pas naar voren als je een claim hebt en er uitgekeerd moet gaan worden.

• marksvrijheid

ik zit via mn zeilclubvia een tussenpersoon bij de europeese voor weinig (verwacht ook weinig :-) want zo gaat dat bij verzekeringen… zie comment Rob. het is lastig, ik ben verplicht tot WA dus betaal ik zo min mogelijk en in de polis die allrisk is, staat dat ik de vervangingswaarde krijg als mn schip verloren gaat. en dat is interessant, gebouwd in 1945 van duims eikenhout zou nu enkele tonnen kosten om te bouwen… ik hoop dat ik niet zink …. succes met vinden

• harryhottentot@gmail.com

zit ook (WA) bij de Europese, zelfde idee

omdat het verplicht is, mocht er schade van komen aan een ander, zoeken ze het maar uit onderling

ik ben verzekerd>:D<

• marksvrijheid

hee Joop ga je je Pampus verzekeren? ongemotoriseerd past het volgens mij in de standaard WA verzekering

• joop

Ha die Mark,Bj en anderen

Nee joh, die is nog steeds Wa- verzekerd , daar kan toch niks mee gebeuren als je een beetje kan zeilen.We hebben een andere motorboot gekocht , vanmidag proef wezen varen en hellen.

Ik hoop er niet mee te maken te krijgen met die geldwolven, maar je kan er ook niet van buiten daar is het te duur voor en het risico te groot .Vandaar mijn vraag welke maatschappij nou een beetje betrouwbaar is als het erom gaat.

BJ, ons vaargebied : Nederlandse rivieren /meren. Boot is 10 jaar oud. All-risk verzekering ,eigen risico €500,- , 34 jaar schadevrij gevaren. Dus kom maar met je offerte. Ik heb nu inmiddels een paar offerte,s ontvangen en zal er wel uitkomen. Boeven zijn ze allemaal als het erop aan komt.

Toch bedankt voor de reacties en tot horen,s

Grt, Joop

• marksvrijheid

hee gefeliciteerd! tja ik kan je hierin verder helpen, veel vaarpret!!! wat heb je gekocht?

• joop

Ha Mark,

Je kan mij verder helpen , waarmee??? Alle info is welkom hebben anderen er ook wat aan. Maar toch aardig van je .

Na een periode van 4mnd adverteren de motorboot verkocht, 24jaar in mijn bezit geweest en met pijn in mijn hart verkocht . Ik weet niet hoe dat bij andere mensen die beleving is maar ik heb zitten janken als een klein kind , is toch een stukle van je leven. De huidige eigenaren zijn er heel content mee , ik had ook niet anders verwacht gezien de uurtje,s die erin zitten aan onderhoud , de dame was en is dan ook perfect overgedragen aan de nieuwe eigenaren.

Weekendje geboekt in friesland en maar zoeken naar …………..? Tja , de droomboot daar heb ik niet gevonden ,wat een bagger zooi ligt er tekoop.Wel een super provincie om te varen , alle bruggen gaan gelijk voor je open en jij maar wachten met je auto.

Uiteindelijk weer terug bij af, de andere aanschaf (boot) had ik gezien in het midden van het land tijdens de vakantie, en was er eigenlijk wel een beetje verliefd op maar de prijs viel een beetje tegen. Toch de stoute schoen aangetrokken en een bod gedaan ver onder de vraagprijs, en hoera gelukt . Dus mensen die nu een boot willen kopen , laag bieden en wie weet.

Het is een aquanaut geworden uit 2002 met alles erop en d,r aan boeg /hekschroef/ generator etc. Voor mij altijd een droom geweest, maar zeilen blijft toch het leukste en blijf ik zoveel mogelijk doen, geeft toch de nodige rust in de bovenkamer. Grt,Joop

• marksvrijheid

ik bedoelde ik kan je niet verder helpen ha, goed hoor zo's aquanaut, lekker lui met hek en boegschroef…. tja zeilen….