defecte windmeter

• philip

weet iemand een oplossing voor het volgende. Mijn windmeter is defect. Het schoepenradje draait veel langzamer dan bij vergelijkbare windmeters en bovendien wordt het signaal niet naar naar de meteraflezer doorgegeven.

Wie kan mij op weg helpen??

alvast bedankt

• BJ

Vervangen, de simpelste oplossing. Maar vermeld even een merk en type anders is het erg moeilijk om er iets over te zeggen.

• Philip

het type is autohelm ST50

Het is duidelijk dat vervangen de meest adequate oplossing is, maar tevens ook de duurste. Als je ziet wat die metertjes kosten, dan wil je graag naar een goedkoper alternatief (lees reparatie) zoeken). Dus voor suggesties blijf ik mij aanbevolen houden…

bedankt alvast

• MoR

Als het nu alleem maar zo zou zijn, dat het wat langzamer draaide, dan zou er vuil op het asje kunnen zitten en zou mogelijk vuil verwijderen en wat tefal-spray het oplossen.

Maar als er ook beneden niks wordt afgelezen (ipv te weinig als bij te langzaam draaien) , dan is de kans dat dat helpt wel klein.

Natuurlijk probeer je eerst even om de contacten schoon te maken, maar als dat niet helpt, dan is helaas juist reparatie -nog- duurder dan nieuw!

Als je je geld in je broekzak wilt houden, dan gewoon ouderwets schipperen; kijk naar de golven, draadjes in het want en af en toe een natte vinger in de lucht.

• marksvrijheid

alleen in het donker is n meter handiger dan ouderwets schipperen :D zeilen zonder gadgets…

• raptor

gaat water over de gangboorden dan zeil minderen. Gaat water niet over de gangboorden dan zeil meerderen.

Pieter

• marksvrijheid

precies, ben wel al door mn VDO meters heen, gaan als een trein op marktplaats… zijn veel metervreters bij hoor :-)

• Kaptein iglo

Ik wil jouw windmeter wel overnemen. Scheelt mij een hoop gedoe over windsterkte, reven e.d. aan boord. Sinds ik uitgelegd heb op welk knopje je moet drukken om van knopen naar beaufort om te schakelen is het hommes. Mvg K.I.

• Paulus

Ik heb ook een kapotte windmeter. Heerlijk! Geeft rust aan boord, geen discussies meer en als ik dat gevoel tegen een woekerprijs aan iemand kan verkopen haal ik hem er zo uit! Ik ruik handel. Stijgende prijzen voor kapotte hi-tech door toenemende hang naar stressloos zeilen. Smis zou trots op ons wezen (als we tenminste de motor er ook uit gooien).