van ramsgate naar London

• peter

beste medezeilers

ik ben aan het puzzelen gerakt om de juiste vertrektijd uit Ramsgate te vinden om in één ruk door naar London te varen, maar ben er nog niet echt uit. Überhaupt vraag ik mij af of dat in één ruk te doen is (met mijn bav. 38). Ik sta open voor goede tips.

Die zelfde tips zijn ook welkom als het gaat over leuke havens en bezienswaardigheden aan de zuid oost kust van Engelland. Zegmaar van ramsgate richting Harwich en verder.

alvast bedankt

Peter

• glsf91

Heb je het boek East coast pilot al eens bekeken.

Echt aan te raden voor de zuid oost kust.

Heb toevallig nog 1 zien staan op marktplaats :-)

• raptor

Vorig jaar heeft er een beschrijving gestaan van een reisjje naar Londen door een paar vrouwen. Het stond in de waterkampioen of in zeilen, dat weet ik niet meer. Ramsgate londen is te doen in een dag als alles mee zit maar plan zeker een tussenstop. Getijdestromen zijn er fors. 4 tot 6 knopen heb je er op diverse plaatsen.

Pieter

• Kaptijn Iglo

Wat een gebruikelijke en goed te varen route is van Ramsgate naar Queensborough en dan naar London. Wij zijn door het “4 fathom channel” (dicht onder de kust) gevaren In Queensborough kun je aan een mooring een tij overslaan, evt engelse pub opzoeken als je een bijbootje heb en goed slapen om vervolgens met het opkomende tij naar London te varen. Is wel belangrijk dat je daar de stroom mee heb en rond hoog water aan komt. Per ongeluk kwam ik er (een paar jaar geleden) achter als je met 3 of meer schepen tegelijkertijd voor het st. Katharines dok telefonisch reserveert, je een forse korting krijgt. Daarmee werd London goedkoper dan Ramsgate!. Ik weet niet of dat nog steeds zo werkt maar is het uitzoeken waard. Veel plezier en een goede tocht gewenst.

• Harald

Ik ben het met kapitein Ilgo eens.

Wij zijn vorig jaar van Stellendam in 1 keer naar Queensborough gevaren. Plan de reis zo dat je stroom mee hebt in het begin van de Theemsmonding tot aan Queensborough.

Van Ramsgate in 1 keer naar Londen is te ver om in 1 tij te varen. Als je geen stroom tegen wilt daarom de gebruikelijke tijstop aan een mooring in Queensborough. Queensborough - St Kaths is prima in 1 tij te doen.

• jan

Heren, ik volg deze discussie met belangstelling, omdat ik vergelijkbare plannen heb. Nu heb ik wel even een misschien wat domme vraag, maar waar ligt Queensborough????

ik kan het nergens ontdekken op de kaart

• Kaptein Iglo

51°25′06″N 0°44′42″E / 51.4183°N 0.7450°E / 51.4183; 0.7450 … Queenborough, Succes ermee. Groet, K.I.

• Kaptein Iglo

51°25′06″N 0°44′42″E / 51.4183°N 0.7450°E / 51.4183; 0.7450 … Queenborough