… En maar krampachtig aan die metertjes vastklampen :X Een beetje kerel sloopt de hele bende uit de mast.
Ha! Mijn grootste probleem is dan eigenlijk: 2 gaten in mijn kajuit….
Moet wel zeggen: ik heb gemerkt dat “op het oog” aan de wind zeilen behoorlijk minder nauwkeurig is dan op de windmeter. Ik zeil op de meter scherper en ben me meer bewust van korte windrichting wijzigingen.
Dus ik zie wel een nut. Alleen niet waarom ik 2 klokjes heb: Closed Haul en Wind (of zo). Wijzen (als het goed is) beiden hetzelfde aan, maar met andere schaal.
Hoogwerker: doen we maar niet. Ik vraag Mark. Als ik 't ding echt gerepareerd wil hebben. En anders maar niet de eerste plaats bij de 24-uurs.
Zijn er meer van jullie die mee gaan doen eigenlijk?
je kunt de gevoeligheid/reactiesnelheid apart instellen, ook ap wind is wel handig… als je telltales in je fok en grootzeil heb je geen metertjes nodig :-) tenzij je op vlagen vaart, maar volgens mij stuurt jouw schuit niet zo scherp dat je op vlagen en shifts kunt sturen :-) offe vergis ik mij in jou regattaship? hihi
Ik ben niet kaal (nog niet haha) dus als je van die set af wil….. graag!
Ik denk wel eens over datr draadloze spul maar dat is a) duur en b) vooral veel gedoe met andere gaten (dus eerst 3 grote gaten dichtlassen en dan weer twee kleinere boren want dan moet ook de dieptemeter verplaatst). Zucht, waar kun je je zoal druk om maken….
Een gewone lange vaan is naar mijn idee prima, maar kan dus niet omdat al die electronische zooi daar al zit. En dan ook nog die rare oranje bal. Ik doe 't dus met twee vaantjes in de zijstagen, werkt best goed.
haha, als je je maar druk genoeg maakt over de windrichting in relatie tot 8 ton en drie meiden in relatie tot wndspeed komt dat vanzelf… enne tja wat levert zo's set op? ik heb ook nog speed 0-12 kn en een dieptemeter compleet met gever…. als ik het zo bedenk kan ik wel n zolderuitverkoop houden, nog n fokje voorlijk 9,30, onder 4 bruin en nieuw… nog n lifegard… stormfokje pfff maar dit mag natuurlijk niet he! tegen het protocol van onze eigen leuterpagina :-) nja, ik noem geen prijzen haha
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?