Mijn VDO Logic windmeter geeft de windrichting verkeerd aan. Op beide meters; geeft soms uit tegenovergestelde richting aan. Waar kan het aan liggen? Wat te doen? De gever zit op 14.20 m hoogte…..
Graag jullie advies
Pieter
Herken het probleem. Heb hetzelfde gehad met een Autohelm ST50 set. Ben bang dat je naar boven moet, bij mij lag het aan gecorrodeerde aansluitpinnen van de gever. Soms gaf hij ook de snelheid niet aan en dan weer een hele tijd goed. Nieuwe meter, zelfde probleem. Oude meter op andere boot, geen probleem.
Succes.
OK….. nou je bent van harte welkom. Als je denkt dat je er bent (bovenin) heb je de grootste hobbel bovenin nog te nemen: de windset en toplicht etc staat bovenop een grote oranje skippiebal van harde kunststof met een radarreflector erin.
Lijkt op deze http://www.zeilersforum.nl/index.php?option=com_kunena&Itemid=27&func=view&catid=90&id=106935 maar dan iets groter.
Dus je moet je daar dan als een soort slangenmens omheen slierten zonder houvast verder.
Ik zeg: doen!
Misschien toch inderdaad eens de contactpunten schoonborstelen, in het najaar. Of nog andere tips?
Ik kan 'm eens direct aansluiten, op het stekkerpunt bij de mastvoet.
Je zou best weleens kunnen merken dat het stress aan boord scheelt. Mijn windmeter is jaren geleden gesneuveld. Was iets vergelijkbaars. En ik laat het maar zo. Ik heb nu altijd wind mee en het waait nooit harder dan 2 knoop volgens het klokkie. Het geloer naar het ding is afgelopen en ook de discussie bij hoeveel knoop wind het niet verstandig meer is om te varen… Mijn ervaring is nu dat er t/m 7 Bft eigenlijk nooit meer iemand over windkracht praat . We vertrekken alleen niet meer als de barometer instort.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?