Even een technische vraag.
Ik heb een startaccu (65 amp) en verbruiksaccu (150 amp). Daar tussen zit een diodebrug of die andere. Echter na een hele dag op het water te hebben gezetten, en ik kom in een haven en zet de walstroom erop, dan geeft mijn indicator van mijn lader aan dat hij flink leeg is. Na een nacht laden staat hij weer op groen.
Er staat gedurende de dag alleen een koelkast 0.6 amp, een Garmin en dieptemeter aan. Dus op zich geen groter verbruikers.
Gisteren tijdens het motoren even de laadspanningen opgemeten, startaccu, 13,9, en de de verbruiksaccu 12,96. De dynamo is een 35 amp
Ik heb juist veel op de motor gevaren, dus wel verwacht dat de accu's goed vol zouden zitten.
Tevens staat er nog een windgenerator achterop, waarvan ik zou verwachten dat deze het verbruik wel zou bijladen, want waar hebben we het over.
Mijn vraag: kloppen de waardes van de laadspanningen ? Ik ben nog 4 maanden aan het rond zeilen, en ga veel voor anker, en dan is het opspanning hebben wel een noodzaak.
Ik kan hier niet alle materialen krijgen, maar wel waarschijnlijk een accuomschakelaar.
Gaarne jullie advies.
Al vast bedankt
Ronald