Je kunt natuurlijk ook het Treadmaster laten zitten en de boot eronder vervangen door een alu exemplaar
Sorry, dat was below the belt (waterlijn)…
Treadmaster verwijderen is een hele klus. Ik geloof wel te doen met de moderne hak/schrapers met een snoer eraan. Je zou kunnen overwegen een klein stukje nieuw op de kop te tikken en alleen de slechte plekjes weg te snijden, staal ontroesten, afwerken en een vers stukje treadmaster netjes in te lijmen. Naadjes afkitten. Of dat mooi wordt is de vraag, wel doeltreffend en goedkoop. Op mijn boot is dat wel gedaan en het geheel overschilderd met 1-comp. antislipverf (over Treadmaster en reparaties heen dus). Dat houdt redelijk en stelt complete vervanging een jaar of 5 tot 10 uit.Er is ook speciale verf voor Treadmaster, waarmee je de eigenschappen van het spul bewaart. Is iets over te vinden op: http://www.tiflex.co.uk/ of bij Ovnizeilers onder schilderen.
Ga/moet je alles verwijderen, dan zou ik ook overwegen met alleen anti-slipverf verder te gaan. Is wel iets sneller beschadigd dmv steentjes in schoenen en laarzen, maar redelijk bij te houden. Je zou ook in de laatste laklaag voor droging zilverzand kunnen instrooien of anti-slip korrels.