Via de berichten in het draadje over Hempel anti - fouling al wat gelezen over de Perago maar toch ook nog vragen. Ik ben nl. vol goede moed begonnen met het kaal halen van mijn stalen vletje, aangezien de roest elk jaar weer een verschrikking is besloten om kaal te halen en een goede primer en 2 componenten onder water verf op te gaan zetten. Maar ik wordt er een beetje moedeloos van, tot het kale staal komen gaat vrij snel met een agressieve afbijt en krabber. Daarna met o.a. een komborstel en lamellen schijf en korrel 60 op de festool erover heen gegaan maar dan die putten….. Het lijken er wel 1000…. ben al wel wat in de weer geweest met de Perago , maar hoe gebruik je zo'n ding nou precies, is het de bedoeling dat je zo zacht duwt dat die rubber schijf recht blijft, bij mij vouwt die steeds zo'n beetje in een komvorm (dan lijkt het nog moeizamer te gaan) en hoe veel putjes kan je ongeveer met zo'n Perago te lijf gaan, want echt goedkoop is zo'n ding niet, zou ik voor mijn +/- 20 vierkante meter en heel veel putjes dan een heel stel van die schijven verslijten? En is het normaal dat ik echt iets van 10 minuten bezig ben met 1 putje of doe ik dan toch echt iets helemaal verkeerd? En hoe zorg ik er nou voor dat ik zeg maar goed mik, dat ik ook echt die putten open sla ipv er een beetje omheen sta te draaien?
(En o ja, stralen is geen optie i.v.m. kosten en transport (on) mogelijkheden)
Hoor dus graag advies over hoe ik zo'n Perago moet gebruiken
groet,
Andrea