topdekzeil

• Joop

Hallo,

Meningen en ervaringen gevraagd over het merk: topdekzeil, ziet er goed uit en betaalbaar.Maar voor hoe lang ??Gezien de prijs vergeleken bij de bekende zeilmakers??

GrtJoop

• marksvrijheid

zij gebruiken bisonyl, oftewel vrachtwagendoek, ademt 0, lekker stug :-) prijs klinkt inderdaad gunstig. maar toch is alle waar naar zn geld…

• marksvrijheid

niet goed gekeken. ook polycotton ed.. bij dekzeilen geldt dat verstevigingen op plekken waar het slijten kan en de kwaliteit van het gebruikte naaigaren zeer bepalend zijn voor de duurzaamheid. bij mijn dekzeil donderden de zakjes zand na n paar jaar eruit…

• Sindbad

Ik heb mijn sprayhood, tent en spatzeilen laten maken bij de Vries in Makkum. Prijzig, maar mag je ook kwaliteit van verwachten.

Tent staat zo strak als het cellofaantje om een komkommer, maar de heren waren wel vergeten de ijzeren boorkrullen weg te vegen, met als gevolg roestplekken op het dek; daarbij moesten de spatzeilen drie keer terug; niet goed gemeten, stonden als vodden in de reling. Viel mij tegen van deze firma.

• BJ

So much for: ‘alle waar naar zijn geld’…. heel erg sloridg. Hebben ze nog iets gedaan aan die roestplekken?

• raptor

In ver verleden buiskap laten maken bij dorpszeilmaker die huifjes voor tractoren en karren maakte. Prima snaarstrakke buiskap van materiaal waar ook stront van af gaat en er niet doorkomt. Stond geen nautisch op factuur dus 50% goedkoper dan bij een “'echte'” zeilmaker.

Pieter

• BJ

Ik krijg bij ‘dorpszeilmaker’, ‘tractoren en karren’ een enoooorm Wim Sonneveld gevoel…. :D

• Sindbad

Ja; http://www.youtube.com/watch?v=lxPL6Ricdac X(

• Sindbad

Pardon, moet onder BJ

• marksvrijheid

hij is moooooiii