autoradio

• Matthieu

Beste mensen,

Ik heb in mijn bootje een autoradio ingebouwd. Dat is 2 jaar goedgegaan, maar vandaag heeft hij het begeven. Dit ging met een plofje een een brand/metaalachtige geur gepaard. De zekering is helemaal intakt. Ik vrees dat het vocht en stof van zaagsel en dergelijke hem teveel is geworden. Anderen dit ook wel eens meegemaakt?

Ik wil nu een ander exemplaar beter gaan inbouwen, immers vrouw en kinderen zeilen mee en dan wil ik geen brokken. Ik denk aan een kastje om de radio heen (deze was nu door een schot gestoken en hing aan de andere kant op een te vochtige plek). Weet iemand aan hoeveel ruimte je moet denken, rondom zo'n kastje ivm warmteontwikkeling. Nog liever, weet iemand of dit soort kastjes kant en klaar verkocht worden?

Ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen.

Groet,

Matthieu

• jac

Ik heb 3 autoradio,s uit de oudheid en voor een prikkie

Dat is denk ik verstandiger als al die toestanden.

Jac

• raptor

autoradio geeft bijna geen warmte af. Niet inpakken in isolatiemateriaal maar dan al snel ok. Vocht zijn ze niet op gebouwd. Mijn 20 jaar oude kijkshopradio met alleen cassette tape doet het nog steeds.

Pieter

• snoopy

Ik heb nog zoeen ding liggen ,een witte kast met beugels waar je de voorkant van kunt dichtdoen met een getinte plexiglas schuif.

Ze bestaan dus zeker ,zitten vaak op speedbootjes e.d.

• Matthieu

Is dit een volledige kast, of bedekt deze alleen de voorkant?

• snoopy

Een volledige kast met aan de achterkant onderaan 2 gaten waar het water niet in kan lopen als die gemonteerd is en een deksel aan de achterkant.die hele kast is dan weer met een paar steuntjes ergens op of aan te monteren ,totaal is niet heel veel groter als een autoradio.http://www.rocktheboataudio.com/accessories.html

Hier zie je voorbeelden

• Matthieu

Kijk, dat is wat ik zocht! Thanx, Snoopy!