Boot Dusseldorf

• kaptein Iglo

Iemand al op BOOT geweest? En nog leuke (niewe) dingen gezien? Ik ga altijd de laatste zondag, als je iets wilt kopen kun je daar dan het beste zaken doen. Paar jaar geleden had ik een nieuw Lewmar luik nodig. Deze om 16.00 uur afgehaald voor de helf van de nieuwprijs. Dat scheelt nog al. Groet. K.I.

• Sindbad

Nee, geen tijd en geen geld….

Ik had wel 2 weken geleden een mazzeltje via marktplaats; volledige binnenwerk van een nieuwe Enkes 22 asc (twee snelheden) voor 75 euro.

Een van mijn 2 lieren was kapot. Te hard aan gesleurd natuurlijk weer….

• raptor

Moet je maar niet met Bfd7 met vol tuig gaan zeilen. Dat is oud zeemanschap uit de tijd van duffelse jassen en zuidwesters en daar is modern spul niet voor bedoeld.

Pieter

• BJ

Hmm…. volgens mij is Enkes redelijk old-skool spul hoor ;)

• Sindbad

Ik wou net zeggen… ik heb geen modern spul aan boord hoor. Alles is gekeurd op leeftijd 40+. Alles wat jonger is kan ik niet snappen of zelf repareren of gaat zowiezo stuk.

En Enkes is failliet by the way, of weet iemand of ze nog/weer bestaan?

• BJ

Effe uit mijn hoofd: er is volgens mij wel een poging voor een doorstart gedaan maar die is niet gelukt.

• Sindbad

Nou, dat wordt dan onderdelen sparen….

• BJ

Kijk ff op MP, daar zit iets van Winch Service Nederland ofzo en die heeft nog wel het een en ander. Kwam het toevallig tegen, ik heb twee Enkes 26 selftailers aan boord.

Hmm.. beetje off-topic wel… ;-)

• chirpy

Terug van de Boot Duesseldorf viel me op dat het er erg rustig was, de koffie schandalig duur en er voor de kleine beurs heel mooie bootjes en boten lagen. Van 18 voet tot 23 voet in de prijsklasse van 8000 tot 23000 euri. Kiel midzwaard en strijkbare mast. Dat is lang geleden dat de botenbouwers aan de kleine man dachten. Verder is het altijd goed toeven in de verkoophal. Wat een leuk spul is daar te koop voor heel schappelijke prijzen. Ook geloof ik dat de arrogantie van veel bezoekers van dit forum t.a.v. de Bavaria ongepast is. De twee boten die ik heb bekeken: 33 voet en 29 voet, zijn schitterende boten die ook uit de zeiltest kwamen met een ruim voldoende. Dus jongens en meisjes: vanaf dit moment geen gezeik meer over de Bavaria: zij hebben hun lesje geleerd. De Delphias zijn schitterende boten met alles drop en dran. Zij zijn ook een goede keus en beslist in verhouding qua prijs en kwaliteit. Blijft toch dat dergelijke boten voor mijn beurs te hoog gegrepen zijn. Veel plezier. Joep

• Bontekoe

Chirpy, die Bavaria's, zaten de kielen er nog onder? :D

Zelf ben ik de laatste dag gegaan en een leuke helmstokverlenger voor de BBM van de bijboot op de kop getikt. Afgeprijs van 54 euri tot 24 euro. En op mijn vraag wat ik er dan voor moest betalen was het antwoord 19 euro, en even later, aan de kassa, hoefde ik nog maar 10 euro te betalen. Kijk, dat maakt Boot nou zo leuk. :)-D

Wat me ook op viel was dat in de snuffelhal de voertaal van de koopjesjagers Nederlands was 8-)

Wie heeft er nog meer een koopje gevonden?