goedkoop rvs bij de Hornbach

• Kaptein Iglo

Is natuurlijk zo maar als binnen een paar maanden de zelftappers totaal weggeroest zijn dan kan dat natuurlijk geen RVS geweest zijn. En inderdaad er wordt veel gerommeld met matariaal samenstellingen en dan mn de kreet RVS en de kwaliteitsaanduiding. Terug naar de basis van de discussie, A4 (of 316) is van betere kwaliteit dan A2 (of 304) maar A2 (of 304)is zeker niet onbruikbaar of slecht. Groet. K.I.

• schieper

stond a4 op maar daar kon ik verder niks mee..

Heb er inderdaad ook touwwerk gekocht voor licht weer schoten voor de spi incl. schakels. iets van 8 euro bij elkaar… doen het al 3 seizoenen. (tot max 5-7 knopen)

Nu niet allemaal naar de hornbach he want dan is het rek leeg als ik weer eens iets nodig heb :-)

• Bontekoe

Vrooooooam, miep, miep.

• raptor

RVS 304 is bruikbaar op zoet water. Maar het heeft last van interkristalijne corrosie onder invloed van chloorionen en dat is dus zeewater. RVS 316 is niet gevoelig voor die corrosie en wordt dus vooral in de levensmiddellen industrie en bij bootjes gebruikt. Verder iis 316 veel sterker dan 304 dat ook vaak in RVS schroeven wordt gebruikt. Die schroeven staan er om bekend dat je ze heel snel over de kop draait. Controleer uw buitendeuren of die met RVS schroeven zijn afgehangen en daan is de kans groot dat er een fors aantal schroeven alleen op het kopje hangen. Wij zetten deuren daatom alleen met gewone stalen schroeven vast. Overigens levert Weurth wel 316 schroeven maar daar betaal je voor. Bij de bouw van mijn bootje was ik zomaar Fl.400,- kwijt voor een paar doosjes.

Pieter