Dieseltoevoeging 2

• Katein Iglo

Van de zomer had ik op het IJsselmeer hoog aan een stevige windje op een bokkig zeetje varend over stuurboord een beetje diesellekkage. Balen natuurlijk en me voorgenomen van de winter de tank er maar eens uit te halen. De tank is er afgelopen weekend door mij uit gehaald en vanavond heb ik de inspectieluiken geopend om te kijken of er misschien ook vuil en/of bacteriën in zitten. Nee dus. Zo goed als schoon. 5 jaar geleden had ik de tank er ook al eens uitgehaald omdat ik toen met een zeer ernstige vervuiling te maken had. Zo`n 15 cm slijm en drab zat er toen onder in de tank. Vanaf dat moment heb ik altijd bij het brandstof tanken een standaard dosis Racor Diesel Biocide toegevoegd. Hoewel het hiermee natuurlijk niet 100% bewezen is dat dit door de dopes komt ben ik hier wel erg enthousiast over en wilde dat even met jullie delen. Overigens heb ik de kleine lekkage ook gevonden, een beschadigde viton pakkingring nabij de brandstof retouraansluiting op de tank. Groet. K.I.

• raptor

Ook ANWB had positieve ervaringen met dit soort dopes tegen bacteriegroei. Overigens groeien de bacterieen niet in de olie maar in het water dat in de olie zit.

Pieter

• Sindbad

Ik heb net weer gebunkerd (diesel, wel te verstaan) in Kampen, en ook weer Diesel Plus erbij gegooid. Nog geen problemen met prut gehad (knock-knock-knock), en maar beter ook, want ik kan er van geen kanten bij (deksel van 1 tank te vinden onder de motor, andere tank zit onder de hondenkooi).

Stinkt wel, dat spul. Moet dan wel goed zijn denk ik.