rot weer

• raptor

lang weekendje weggeweest. Op Markermeer. Weinig wind en veel regen. Dinsdag protest van oude botten over nattigheid en kou dus weer op huis aan. Was toch wel lekker maar droger is leuker. Op een 22 voeterje is alles klam en nat na 4 dagen regen. Zag slijtplekjes op grootzeil waar de latten langs de stagen schuren bij ruime wind. Stukje leer op laten zetten van de winter.

Pieter

• Erik

Geen zorgen, zeilen en lekker en warm droog blijven met nat weer gaat prima samen -> http://www.sailsimulator.com/ :-)

• raptor

Wel droog maar ook telefoon, computer, TV en vrouw in de buurt. En een groot huis en tuin. Dat is juist het lekkere op 6m2 boot, rust en eenvoud, back to basics. Heeft in de verte iets te maken met de vrouw bij het vuur wegslepen de grot in, maar dan anders. En natuurlijk de kik dat je weer een bikkel was met de nodige stoere verhalen: nat tot op de onderbroek, oren en handen er bijna afgevroren, kolkend water en loeiende wind, maar opa ging wel door. Doet het nog steeds goed bij de kleinkinderen. Beter dan: opa drukte 2x op de rechter muisknop en wist zo op het scherm verder te komen. Dan vragen ze alleen waar de nina met 9 levens was.

Pieter

• Sindbad

Nerd! :D

• Sindbad

Mijn Heavy Metal moet ook nog richting zomerberging, de IJssel op. Heb er best zin in, hoop dat er niet teveel vrouwvolk meegaat/wil; anders wordt 't wel wat vol met alle 5. Wel droog en warm gelukkig.

Maar ik vind ‘t wel erg mooi, zeilen in het najaar. Hoop wel dat ’t niet gaat regenen, in de herfstvakantie.

• Paulus

Als ze dit lezen ben je voortaan solozeiler, lijkt me!

• Sindbad

Sja, er is nu al enige muiterij, en hoor ik al termen als “last minute boeken” voorbijkomen.

• marksvrijheid

o,o, dat is wel het begin van muiterij! levert je wellicht wel solotochten op :-) laat dat ros toch es in het water man, winterzeilen is perfect! je hebt kachel, koelkast en vast nog wat gadgets die je niet echt nodig hebt om de winter aan te kunnen! ik blijf er weer in, vond het rampzalig afgelopen winter met de boot op de kant, tussen allerlei plastic gepoetste schuiten… ik ga wel een poging wagen om mn eberspacher eens in te bouwen, deze ligt al 8 jaar nieuw op zolder :-) deed het tot nu toe met omgekeerde bloempot en lekker veel laagjes. en hout is toch vergevingsgezinder als het om vocht gaat denk ik zo, mais bien, morgen verjaardag van jongste op de boot met wat vriendjes en pannenkoekenbakken, wordt leuk, gegroet en tot winters

• Sindbad

Gelijk heb je. Maar helaas moet de dame eruit om de koelwaterinlaat om te bouwen. En nog zo wat… Maar ik heb wel veel zin in de najaarsreis terug.

Succes morgen! Je krijgt er zeldzaam mooi weer bij.

Mijn jongste heeft volgende week een piratenfeest, inclusief ooglapjes, nepogen, een begraven schat en abseilen vanaf de boomhut. Is ook een aardig klusje qua voorbereiden.

• marksvrijheid

zo dan! Piet Piraat! klinkt ook goed