webasto kachel doet niets

• theo

Hai, mijn bootkachel, webasto 3500 gaat met regelknop op maximaal soms even voorspoelen, soms ook even een start met pompend dieselpompje maar gaat daarna uit zonder knipperend storingslampje. Soms start hij helemaal niet.

Wat te doen?

• Sindbad

Ctr-alt-del? (klinkt als….). Kan het zijn dat de electronica kapot is?

Ik heb zelf geen verstand van de webasto's, maar ze komen wel redelijk vaak langs op het forum met kuren.

• Bontekoe

Kapot relais?

Doorgebrande gloeiplug?

Electronica gaar?

Diesel op?

Brandstofpomp deffect?

Geen stroom (zekering stuk)?

Draadje los?

En ik nog wel 37 andere oorzaken bedenken.

Denk je nou echt dat er iemand is die op basis drie gramaticaal foute zinnen ook maar iets zinnigs kan zeggen over je storing? Laat er een deskundige naar kijken (en meten) en beslis daarna of je het zelf oplost of het laat oplossen.

En Sinbad, ja, ook ik heb de laatste tijd veel Webasto's gerepareerd, maar die waren bijna allemaal dertig tot veertig jaar oud. Dat is ruim ouder dan dat de fabrikant als maximale levensduur aan geeft. Me dunkt dat het dan toch prima apparaten zijn als ze het zo lang storingvrij hebben volgehouden?

• snoopy

Ik zou eerst zelf leren om foutloos te schrijven voor je over andere begint te urineren,komt anders een beetje runderig over maar veklaart de naam.

• Bontekoe

En wat is youw oplossing vor een Webatso prolbeem?

• raptor

Klink of electronica een probleem geeft maar klinkt ook als of er een voedings of aardings probleem kan zijn. Contacten en zekeringen schoonmaken. Kost weinig en kan een oplossing zijn.

Pieter

• snoopy

Mijn bijdrage aan de oplossing voor het probleem is net zinvol als die van jouw .

Ga naar een reparateur kan zelfs iemand die niet kan schrijven bedenken, laat staan iemand die een paar schrijffoutjes maakt.

• Bontekoe

Sorry, maar dat is onzin. Er zit helemaal geen “bijdrage” op een Webasto. Of bedoel je misschien het startrelais?