webasto kachel doet niets

• theo

Hai, mijn bootkachel, webasto 3500 gaat met regelknop op maximaal soms even voorspoelen, soms ook even een start met pompend dieselpompje maar gaat daarna uit zonder knipperend storingslampje. Soms start hij helemaal niet.

Wat te doen?

• Sindbad

Ctr-alt-del? (klinkt als….). Kan het zijn dat de electronica kapot is?

Ik heb zelf geen verstand van de webasto's, maar ze komen wel redelijk vaak langs op het forum met kuren.

• Bontekoe

Kapot relais?

Doorgebrande gloeiplug?

Electronica gaar?

Diesel op?

Brandstofpomp deffect?

Geen stroom (zekering stuk)?

Draadje los?

En ik nog wel 37 andere oorzaken bedenken.

Denk je nou echt dat er iemand is die op basis drie gramaticaal foute zinnen ook maar iets zinnigs kan zeggen over je storing? Laat er een deskundige naar kijken (en meten) en beslis daarna of je het zelf oplost of het laat oplossen.

En Sinbad, ja, ook ik heb de laatste tijd veel Webasto's gerepareerd, maar die waren bijna allemaal dertig tot veertig jaar oud. Dat is ruim ouder dan dat de fabrikant als maximale levensduur aan geeft. Me dunkt dat het dan toch prima apparaten zijn als ze het zo lang storingvrij hebben volgehouden?

• snoopy

Ik zou eerst zelf leren om foutloos te schrijven voor je over andere begint te urineren,komt anders een beetje runderig over maar veklaart de naam.

• Bontekoe

En wat is youw oplossing vor een Webatso prolbeem?

• raptor

Klink of electronica een probleem geeft maar klinkt ook als of er een voedings of aardings probleem kan zijn. Contacten en zekeringen schoonmaken. Kost weinig en kan een oplossing zijn.

Pieter

• snoopy

Mijn bijdrage aan de oplossing voor het probleem is net zinvol als die van jouw .

Ga naar een reparateur kan zelfs iemand die niet kan schrijven bedenken, laat staan iemand die een paar schrijffoutjes maakt.

• Bontekoe

Sorry, maar dat is onzin. Er zit helemaal geen “bijdrage” op een Webasto. Of bedoel je misschien het startrelais?

En ja, een vakman kan een goede beoordeling maken nadat hij de installatie heeft gezien, en dat kost helemaal niets. De reparatie kan je daarna altijd nog zelf uitvoeren als je zijn prijsopgave te duur vind. Het is onmogelijk voor een reparateur, zelfs de beste, om een diagnose te doen op basis de drie regels tekst op een bulletin board. Wat is er mis met dat advies? Het is tot nu toe een betere “bijdrage” dan wat ik van jou heb gezien, flapdrol!

BTW, je mag je eigen nederladns ook nog wel eens nalezen voor je op de post knop drukt.

Finitum

• Sindbad

“Me dunkt dat het dan toch prima apparaten zijn als ze het zo lang storingvrij hebben volgehouden?”

Zeker; en het kan zijn dat ze vaak genoemd worden omdat ze veel gebruikt worden. Dus het zegt weinig. Alleen dat er betrekkelijk veel mensen zijn met vergelijkbare problemen; en dat er dus mogelijk iemand kan zijn hier met een oplossing.

Maar het lijkt me dat we dit forum hebben om zoveel mogelijk zelf uit te vinden voor we ergens een deskundige bijhalen.

En waar nodig vragen we mensen om verduidelijking van de vraagstelling. Wat mij betreft zonder verder commentaar, liefst, want dat leidt nergens toe.

• snoopy

Juist ,aan mijn reactie heeft de vraagsteller niets ,net zomin als aan die van jouw, als je zo goed bent met kacheltjes zou je ook door kunnen vragen en dan zou je een daadwerkelijke hulp zijn maar helaas.

En ik zeur niet over taalgebruik, dat doe jezelf, alleen de pot verwijt de ketel.

En flapdrol? Is de uier vol of het gras op?