Bijboot/opblaasboot; Seago?

• Peet

Hallo,

Na jaren op zei gezeild te hebben, liggen we nu voor 2 seizoenen in Lelystad (vnl ivm de kinderen). En we willen een opblaasbare “bijboot” kopen (oude Zodiac is ook wel aan vervanging toe). Bootje ,oet wel een motortje kunnen hebben

zodat als we bv bij Vlieland niet in de haven inkunnen, voor t dorp ankeren en aan land kunnen. Maar ook ergens in een kom oid op t Ijsselmeer naar een strandje kunnen.

Een Zodiac is vrij prijzig, dus we denken aan een Seago. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat bevalt wel of niet? Of zijn er andere geschikte opblaasbootjes voor dereglijke exercities?

Ik hoor t graag!

Groeten,

Peet

• Henrique

Heb zo´n Seago gehad, ging ruim één jaar mee, toen viel de spiegel eraf. Lijm verbinding was een beetje zwakjes.

Heb nu de kleinste Honda en die gaat al 2 1/2 jaar mee zonder tekenen van degeneratie.

• Sindbad

Ik idem; heb ook een Honda-combi gekocht van een 2.5 m (dacht ik) bootje met opblaasbare bodem (nooit van die planken nemen, dat is waardeloos) en een 2.4 pk 4-takt motortje. Ideaal; heel Amsterdam mee doorgetuft, met z'n vijven.

Kijk ergens of je een aanbieding vindt.

Motortje is goed, start altijd en is zuinig, maar is wel wat lawaaiig (want luchtkoeling). Voordeel is dat er geen koeling stuk kan gaan of verstopt kan gaan zitten oid.

• hooiberg

Hallo,

Bedankt voor jullie reakties. We zijn naar Kniest geweest en hebben uiteindelijk de Plastimo Fun 270 gekocht. Rib uit mn lijf (dus als je wat ziet drijven….), maar goed; opblaasbare bodem, licht te roeien (uitgebreid uitgeprobeerd met verschillende gewichten, leeftijden en aantallen mensen), goed verlijmd enzo meer.

Als we nog naar Vlie gaan en tis vol, gaan wij gewoon ankeren ipv door naar Terschelling oid en met t bootje naar t dorp. En zoon én dochter willen toch opeens leren zeilen (met neef, in n optimistje), dus indien nodig hangen we t motortje (nog ff reviseren) erachter om iemand uit n rietkraag te vissen. Of zou dat meer met de andere ligplaats te maken hebben…. Als iemand nog tips of ideeën heeft voor het Ijsselmeer, hou ik me van harte aanbevolen!

Groeten,

Peet

• Bontekoe

hooiberg Schreef:

——————————————————-

> Rib uit mn lijf (dus als je wat ziet drijven….), maar goed; opblaasbare bodem, licht

Rib met oplaasbare bodem ?????

• Sindbad

Leuke ideeen voor het IJsselmeer: kijk dan zeker ook in de laatste Waterkampioen, daar staan allerlei kleine/leuke vluchthavens in rond het IJsselmeer. O.a. de Kreupel, vogeleiland op het IJsselmeer.

Ideaal om RIB/P uit te proberen.

• hooiberg

Hoi Sinbad,

Nogal late reaktie, sorry (eerst inlogcode kwijt en erna vergeten…). Bedankt voor je tips! Waterkampioen is aangeschaft (eeh, geleend), tassen gepakt en chaos in huis laten we gewoon achter: vanavond naar de boot en dit weekend eens op zoek naar leuke plekjes op t IJsselmeer.

Ik kwam trouwens nog een artikel tegen met alle strandjes rond t IJsselmeer (deels alleen per boot bereikbaar). Als je interesse hebt, kan ik het even voor je opzoeken.

groeten,

Peet

• Sindbad

Hoi Peet;

Ben benieuwd waar je uit bent gekomen dit weekeinde.

Die strandjes: graag! Kun je ‘t mailen? Dan best naar pieterlofvers at xs4all.nl (ik doe ’t even zo om spam te voorkomen).

groet

Pieter

• jeroenwillem

strandjes ben ik ook benieuwd naar

jeroen