Zeilers,
Korte vraag; het vervangen van een saildrive manchet wat mag dat kosten?
Betreft een Volvo Penta icm Bavje 38
Ik hoor graag van jullie.
Ik heb het zelf gedaan in de winter.
D.w.z. zelf de motor 10 cm naar voren geschoven, saildrive eruit gehaald en wegbracht en de manchet door VP dealer laten vervangen.
Vervolgens er weer zelf ingezet. Als je een beetje handig bent helemaal niet moeilijk.
Helemaal laten doen is erg afhankelijk van de bestaande situatie. Hoe makkelijk kunnen ze erbij.
Idem als je het combineert met winterstalling of apart uit laat takelen.
Is net zo iets als met gasinstallatie in mijn sleurhut. Moet 1x per 2jaar afgeperst worden van de verzekering door een erkend bedrijf. Overigens raar dat dat wel bij een sleurhut moet en niet bij een boot. Na telefoontje bleek dat dit inhoud dat je de gasslangen iedere 2 jaar moet vervangen. Dat mag je zelf ook. Gaat om de datum op de slang. Je moet wel controleren op lekkage werd er gezegd maar verder niets over erkende bedrijven meer daar zij ook niet precies konden zeggen wat dat was. Overigens heb ik een afpersdingetje om in huizen te gebruiken. Zelf gemaakt met een kogelkraan en een manometertje en een autobandventiel. Kosten nog geen 20 euri. Kan ik water, gas en verwarmingen mee afpersen.
Pieter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?