goedkope zeilmaker gezocht.

• niels

help, ik zoek een “goedkope” zeilmaker.

Voor onze boot hebben wij een nieuwe rolgenua nodig, 2e hands hebben we niets kunnen vinden.

Online al bij diverse zeilmakers de prijzen opgezocht maar dit ligt ruim boven budget. 1125 en hoger voor een zeil van 26m2.

Weet iemand misschien een goedkope zeilmaker.

Ik snap dat alle waar naar z'n geld is, en dat de grote zeilmakers van nederland enorm goed presterende zeilen maken waar je heel lang plezier van hebt (en daarom misschien op de lange termijn goedkoper). Ik heb er alleen het geld niet voor de komende tijd, ben wat dat betreft blij dat de boot nog niet verkocht hoeft te worden.

graag jullie reactie

niels

• chirpy

info@m-sails.nl

Bij Marc Kikkert kun je heel voordelig uitstekende zeilen bestellen. Het scheelt bijna 40 procent met Quantumsails.

• chirpy

en nu met de hiswa een extra korting van 25 %. Dus sla je slag.

• theo

sail select als geprobeerd.. heb er m,n grootzeil laten maken.. snelle service en levering

• Bontekoe

Bestellen in november met winterkorting of op zoek naar een tweedehands zeil. Dat laatste kan vaak via een zeilmaker of anders via de diverse (watersport) advertentie sites. (Marktplaats, Ebay, Boottekoop, etc.).

• Kaptijn Iglo

Ik heb goede ervaringen met Sailseast via Dapper in Waalwijk. Fijn zeil, goede kwaliteit en erg scherpe prijzen. Groet, K.I.

• raptor

mijn genua van sailselect, 11 m2 was 380 euri ipv 670 zoals bij meeste zeilmakers. Zeil snel geleverd en ziet er goed uit. Doek is gelijk aan wat meeste NL zeilmakers gebruiken. In verleden een te grote genua gekocht 2e hands en laten vermaken. Kwam uiteindelijk bijna net zo duur als een nieuwe van sailselect.

Pieter

• nauicverhuur

je kunt voor goedkoop gaan

maar laat er geen misverstand over bestaan de goed kopere zeil leveranciers gebruiken B kwaliteit doek weleens waar van de zelfde producent (en) maar af gekeurd voor kwalitatief hoogwaardige zeilen het vormbehoud is is lang niet zo goed

maar ik snap dat de beurs prioriteit heeft

groet Rindert

• BJ

Dat is typisch de ingeprogrammeerde ‘goedkoop-is-duurkoop’ reactie die door veel leveranciers wordt gebruikt om consumenten bang te maken en hun eigen prijzen hoog te houden. Goedkopere zeilmakers gebruiken geen B-kwaliteit…. als je een dergelijke beschuldiging uit zal je toch echt over hele harde bewijzen moeten beschikken anders zou het zo maar eens kunnen dat je aangeklaagd wordt wegens smaad!

• raptor

Ik denk dat doekleveranciers zich geen afkeurkwaliteit kunnen permiteren om op de markt te brengen. Wel zijn er diverse kwaliteiten doek en oppervlakteafwerkingen. De specificaties van dit alles is zodanig dat je het geheel onderling aardig kunt vergelijken vind ik. En natuurlijk is een gewoon dacron goedkoper en minder sterk dan een pentax of een mylar. Dat is een keuze die je maakt. Maar een dacron van een bepaald gewicht van leverancier X in NL of Taiwan verschilt mi niet echt van elkaar.

Pieter