Seatender 10 antifouling

• raymond

Hallo, ik heb op mijn stalen boot nu epifanes black bottom zitten maar ik heb toch nog last van aangroei.

Mijn vraag is of ik over dit verfsysteem van epifanes de seatender10 kan zetten om een goede anti fouling te krijgen, moet ik er dan eerst een primer tussen zetten?

Ik hoor graag van jullie. gr Ray.

• jansail

even 1 laag seajet 011 primer er tussen zetten en dan 2 lagen seatender 10 antifouling en je zult geen problemen meer hebben

• Edwin

Arjan,

Wij hebben ook een stalen schuit (westlander). Er is nu 1 jaar mee gevaren en nog geen aangroei kunnen spotten. Seatender van C/MP bevalt ons dus goed. Het is inderdaad goedkoper dan international micron koperhoudend. Het wordt ook op grote schepen toegepast.

Zie de website van de leverancier.

http://www.chugokupaints.com/en/

Wij gebruiken het volgend jaar weer :)-D

p.s. ook altijd weer leuke praat tijdens………… :)-D

Edwin

• lenie

op de scheepswerf bij ons gebruiken wij ook seatender.

tot nu toe allemaal positieve reacties.

wij adviseren wel om eerst primer aan te brengen.

• harryhottentot@gmail.com

nooit van dit merk gehoord

heb op mn stalen boot, koolteer, zoals de vorige en mischien ook de andere vorige eigenaars

gaat prima, maar ook teer heeft zijn nadelen, maar ben niet van plan moderne troep op te smeren

inderdaad, bijna elk jaar zie je weer, eigenaren honderden euries spenderen, op hun onderwaterschip, hetzij staal of polyester…en hout

• BJ

Zoals je wellicht weet is koolteer om gezondheidsredenen al een hele tijd niet meer toegestaan. Misschien een idee om toch maar eens uit te gaan kijken naar iets anders ….

• harryhottentot@gmail.com

op mijn stalen boot, zet ik geen ander produkt op dan goede ouderwetse teer, ik weet dat het verboden is en milieu onvriendelijk, maar als de beroepsvaart dit nog steeds doet, en voor de particulier verboden is , evenals toilet lozen buiten je boot (op groot water)

heb 1x een ander produkt erop gesmeerd…..waardeloos….nederland met zijn te veel regeltjes

• BJ

De beroepsvaart smeert het ook al jarenlang niet meer, het spul is kankerverwekkend door de PAK's en PKB's die er in zitten. Dat je niet om je eigen gezondheid geeft is je eigen keuze maar het in gevaar brengen van anderen is op zijn zachtst gezegd twijfelachtig. Daarnaast zijn er al jarenlang prima alternatieven die aanzielijk beter zijn dan de, ten onrechte, veel geroemde teer. Alles afwijzen op basis van ervaring meet één ander product … nee, je moet nog een hoop leren.

• Co

Anonymous op de scheepswerf bij ons gebruiken wij ook seatender.tot nu toe allemaal positieve reacties.

wij adviseren wel om eerst primer aan te brengen.

Lenie,

je schrijft bij ons op de scheepswerf gebruiken we het ook.

kan ik bij jullie een bus seatender 10  van 5 Ltr. Kopen? Mijn voorkeur is Kleur Blauw of zwart