Volgens je beschrijving, daar er drie slangen naar het stuurwiel gaan, moet er aan je stuurwiel dus ook een hydraulische pomp zitten. 2 van de 3 leidingen zijn dan de hoge druk leidingen, de 3e is de lage druk ontspanningsleiding tussen de 2 pompen. Daar er dan 2 pompen zijn, moet er dus ook een kleppenblok tussen zitten en/of terugslagventielen. Ik neem tenminste aan dat als de hydraulische pomp van de ST draait je stuurwiel niet meedraait. Ook zit er, waarschijnlijk op het kleppenblok, een veiligheidsventiel, dat op misschien wel 70 bar staat ingesteld. Als je te hard trekt (of de automaat) of de cilinder loopt tegen de aanslag, dan plopt de veiligheid en loopt de druk niet oncontroleerbaar op. Ook zit er een by-pass met afsluiter ergens in de leidingen naar de cilinder die, ingeval het hydraulische systeem uitvalt, je in staat stelt met een noodhelmstok direct de roerkoning te bewegen.
Maar dit werkt dus allemaal goed, begrijp ik.
Wat niet werkt is vermoedelijk de stuurcomputer. Die verwerkt de signalen van compass, roerstandwijzer en van het bedieningspaneel en geeft sturing aan de uitgang, zijnde de electrische aansluiting van de e-motor van de hydraulische pomp.
Je schrijft dat draaien aan het stuurwiel invloed heeft op het voltage dat door de computer gemaakt wordt. Dat is alleen te verklaren, lijkt mij, doordat door draaien van het roerblad dus draaien van de roerstandwijzer dus veranderende input in de computer, de computer denkt dat de stuuractie aangepast moet worden.
Allereerst dienen alle aansluitingen gecontroleerd te worden. Losse verbindingen, kabelbreuk, en zo. Dan de onderdelen los testen op functie. Dus controleren of de e-motor van de pomp bijvoorbeeld nog werkt. Zet er stroom op en kijk of ie draait. Dan moet je wel weten wat je doet natuurlijk, anders gaat er iets kapot. Maar zo loop je alle onderdelen van het systeem langs en kan je vaststellen wat wel werkt. De fout zit dan in wat over blijft.