neosil

• herk

hallo mannen ik wil neosil op de boot smeren .nu wilde ik vragen heeft iemand hier ervaring mee.is het wat??

• marksvrijheid

nee kenhet niet, klinkt wel interessant, ook interessant is dat de prijslijst op de site geen bedragen noemt… ziet er wel “duur” uit.. ben ook benieuwd, ben juist bezig met ouderwetse behandeling met primocon en micron ….

• BJ

Ik heb het op de Hiswa gezien, idd geen prijzen en ook geen reply op mailtjes. Maar het ziet er prijzig uit… ach ja, watersport he…

• Ab

Goedendag geinteresseerde,

Ik werk sinds 2 maanden voor Neosil om te helpen bij de verdere ontwikkeling en de support van het al maar groeiende klantenbestand.

Wellicht kan ik helpen bij uw vragen.

Hoor het graag, groet,

Ab

• BJ

Nou, begin eens met het vermelden van de prijzen op de website, dan weet ik of ik interesse heb… ;)

• BJ

Nog altijd geen prijzen op de site, antwoord op diverse emails of reply van Ab… niks. Misschien is Neosil een uit de hand gelopen 1 april grap??

• Paul Bos

Beste Herk, Mark en BJ

Vervelend dat de communicatie tot nu toe niet is verlopen zoals jullie verwachten hadden mogen. Mijn excuses hiervoor.

Ik ben momenteel bezig in Huizen (NH) een speciaal Neosil Applicatie Centrum op te zetten waar Neosil op professionele wijze wordt aangebracht. Bij ons op het terrein bevindt zich ook de hoofdvestiging van Neosil bv.

Allereerst worden alle lagen die op de boot onder water zitten verwijderd. Dit doen wij door de boot te stralen met een combinatie van water en 3 % zand. Hierdoor kan laag voor laag “geschild” worden en wordt geen enkele schade aangericht, ook niet bij polyester of houten boten. Daarna worden drie systeemlagen aangebracht onder geconditioneerde omstandigheden. Uitgebreidere informatie staat op de website www.neosil.nl .

Op wijze aangebracht Neosil garanderen wij voor 10 jaar zorgeloos varen zonder aangroei. Af en toe een spons er over en je kunt weer jaren vooruit. Na 10 jaar het onderwaterschip ontvetten en alleen de toplaag nog 1 x opbrengen en weer 10 jaar vooruit. Op zout en/of zoet water, geen verschil.

Nu iets over de prijs. Ja, het is duurder dan gewone anti-fouling. Reken op circa € 190,- per m2 incl. btw. (m2 = l x b x 0,85)

Het is geen doe-het-zelf product, anders zouden wij geen 10 jaar garantie kunnen geven. Neosil moet daarom professioneel worden aangebracht. Daarom is het ook duurder dan gewone anti-fouling. En natuurlijk door de speciale eigenschappen van Neosil.

Er varen reeds circa 160 boten met Neosil in binnen- en buitenland , onder de meest uiteenlopende omstandigheden. De langstvarende boot werd nu 10 jaar geleden van Neosil voorzien. In de na-volgende periode werd Neosil steeds weer verbeterd tot het product dat nu wordt aangeboden.

Na deze uiterst lange testperiode zijn wij er nu van overtuigd dat Neosil breed door de (nederlandse) watersporter gebruikt kan worden.

Heeft u nog vragen, neem gerust contact met mij op.

Neosil Applicatie Centrum Huizen

Paul Bos

06-53291352

• joe

Van de Epifanes website:

Neosil Epoxy Primer

Een tweecomponenten anticorrosieve witte epoxy primer. Biedt uitstekende hechting op voorbehandeld staal, polyester, non-ferrous metalen, hout, etc. Verpakking 4000ml.

Neosil Midcoat

Een tweecomponenten coating op basis van siliconentechnologie. Noodzakelijke hechtlaag tussen de onderliggende Neosil WB Epoxy Primer en Neosil Topcoat. Verdunbaar met Neosil Reducer. Verpakking: 2133ml.

Neosil Topcoat

Een gladde tweecomponenten coating op basis van siliconentechnologie. Houdt het onderwaterschip voor jaren vrij van aangroei. Bevat geen koper en biociden. Verdunbaar met Neosil Reducer. Kleuren: blauw, rood, roodbruin, wit en zwart. Verpakking: 1968ml.

Van de Neosil website:

Het Neosil systeem bestaat uit drie producten:

* Neosil WB Epoxy Primer: een watergedragen tweecomponenten anticorrosieve epoxy primer. Biedt uitstekende hechting op voorbehandeld staal, polyester, non-ferrous metalen, etc. en is goed overschilderbaar.

Mengverhouding per gewicht : basis A : 100 Harder B : 10

Mengverhouding per volume : basis A: 7,6 Harder B : 1,0

Kleur: grijs

* Neosil Midcoat: een tweecomponenten coating op basis van siliconen. Deze gepigmenteerde tussenlaag vormt de noodzakelijke hechtlaag tussen de onderliggende Neosil WB Epoxy Primer en de Neosil Topcoat.

Mengverhouding per gewicht : basis A : 93,2 Harder B : 6,8

Mengverhouding per volume : basis A : 15 Harder B : 1

Leverbaar in diverse kleuren

* Neosil Topcoat: een tweecomponenten koper-en biocodevrije aangroeiwerende coating op basis van siliconen. Deze zeer ladde toplaag houdt het onderwaterschip voor jaren vrij van aangroei.

Mengverhouding per gewicht : basis A : 76,5 Harder B : 23,5

Mengverhouding per volume : basis A : 3,2 Harder B : 1

Kleur: transparant

Welk systeem is nu het correcte, aangezien er nog al wat verschil tussen de twee zit?

• Paul Bos

In eerste instantie werd Neosil ism Epifanes op de markt gebracht. Dit is weliswaar nog steeds zo echter Neosil treedt steeds meer als zelfstandig merk naar buiten met eigen applicatiecentra. Op de Neosil-site www.neosil.nl staat de juiste omschrijving van dit product.

Op zich maakt het niet zo veel uit. Neosil is n.l. geen product dat de waterspoter zelf kan aanbrengen. Neosil moet in een professionele, geconditioneerde omgeving worden aangebracht. Dit is de enige mogelijkheid om een 10-jarige garantie te kunnen geven. Deze garantie hangt samen met de temperatuur tijdens aanbrengen, luchtvochtigheid en laagdikte. Dit zijn zaken die de doorsnee watersporter meestal niet in de vingers heeft. We praten hier over een product gebaseerd op siliconetechnologie. Ook dat moet professioneel behandeld worden.

Neosil Applicatie Centrum Huizen

Paul Bos

06-53291352

• BJ

Ja, het is duurder dan gewone anti-fouling. Reken op circa € 190,- per m2 incl. btw.

Hmm…. een behoorlijk understatement… ;)