Coelan producten

• Will

Hallo,

Mijn teak dek van mijn koopmans 32 is niet meer geheel water dicht. Om dit te repareren zou het gehele dek eraf moeten. Dit wil ik in de toekomst gaan doen maar nu nog niet. Als tussen oplossing werd mijn het advies gegeven om er Coelan op te smeren. Dit zou het gehele dek weer voor een vijf tal jaren water dicht maken. Heeft iemand ervaring met dit product, als ik de folders mag geloven is het een perfect product voor mijn dek probleem.

• Sindbad

Over Coelan gaan veel verhalen; de een zweert erbij, de ander verfoeit het. Het is een dure, stevige, elastische lak, die erg duurzaam heet te zijn. Plekken die beschadigd zijn kun je er zo uitsnijden en opnieuw “vullen” met Coelan.

Ik heb er zelf geen ervaring mee; ben van plan meer met Le Tonkinois te gaan doen; dat heb ik nu 5 jaar op mijn zalingen zitten, en houdt uitstekend. Is ook een soort lak/olie. Lekker spul.

Maar ik wil je niet in verwarring brengen met nog een extra keuze. Wat is de reden dat het dek niet dicht is? Is het teak nog goed?

Ik zou geloof ik liever kiezen voor een goede (Epifanes) teak olie.

Succes

Pieter

• marksvrijheid

hee dokter, Le tonkinois is een goede keuze voor hout wat niet veel en intensief met zout in aanraking komt… op je zalingen zal het blijven zitten, tenminste als je niet van plan bent vaak plat te gaan :) toen ik op zout lag, kwamen op een gegeven moment blaasjes in de lak (vrijboord) en vervolgens kon ik hele plakkaten eraf trekken. Ik verklaar dat zelf vanwege de lijnolie die in zout oplost…

de vorige eigenaar kwam nooit op zout en zweerde bij LT (inderdaad heerlijk spul!) overdenking waard?

• Sindbad

Ha Mark; ik herinner me dat verhaal van jou van eerder inderdaad. Lost lijnolie op in zout water?

• marksvrijheid