1 componenten- of 2 componenten lak?

• Erik en Ella

Beste Pieter,

Wat Joop aanhaalt heeft niets te maken met jouw visie op het maken van een wereldreis.

We zijn al 9 jaar bezig met het voorbereiden van onze reis en hebben meer knopen doorgehakt dan je je voor kunt stellen. Je kan zeggen wat je wilt maar een positieve spirit hebben we beide, want wij gaan! We gaan ons hier niet verantwoorden en vinden dat je je eigen spiegel niet voor andere mensen mag houden.

Jammer dat je onze vraagstelling niet wilt begrijpen, maar is een forum er niet voor om over onderwerpen te discusseren en tips op te doen? De kreten die jij hier weergeeft hebben we al genoeg gelezen in reactie's van een berichtje van ons hier in 2004. Leggen we mooi naast ons neer!

Wat ons betreft is dit het einde van onze topic en willen we iedereen bedanken voor de reacties hier. We gaan de ankerbak onderhanden nemen met Brantho-Korrux 3 in 1. De rest nemen we onderhanden met een 2 componenten primer en lak.

• Pieter

beste Erik en Ellen

ik wil alleen maar aangeven “Bezint eer ge begint” . (ik ben door schade en schande zelf tot deze wijsheid gekomen, zoals ik al schreef). Je vraagstelling is overduidelijk en je reactie hierop ook (spreekt misschien wel boekdelen……………………………!!!)

Als jullie weloverwogen het ebsluit hebben genomen wens ik jullie succes met schilderen en een uitstekende vaart !!!

gr

Pieter

Erik en Ella schreef:

>

> Beste Pieter,

>

> Wat Joop aanhaalt heeft niets te maken met jouw visie op het

> maken van een wereldreis.

> We zijn al 9 jaar bezig met het voorbereiden van onze reis en

> hebben meer knopen doorgehakt dan je je voor kunt stellen. Je

> kan zeggen wat je wilt maar een positieve spirit hebben we

> beide, want wij gaan! We gaan ons hier niet verantwoorden en

> vinden dat je je eigen spiegel niet voor andere mensen mag

> houden.

> Jammer dat je onze vraagstelling niet wilt begrijpen, maar is

> een forum er niet voor om over onderwerpen te discusseren en

> tips op te doen? De kreten die jij hier weergeeft hebben we

> al genoeg gelezen in reactie's van een berichtje van ons hier

> in 2004. Leggen we mooi naast ons neer!

>

> Wat ons betreft is dit het einde van onze topic en willen we

> iedereen bedanken voor de reacties hier. We gaan de ankerbak

> onderhanden nemen met Brantho-Korrux 3 in 1. De rest nemen we

> onderhanden met een 2 componenten primer en lak.

• peter

Nou nou, ik lees hier niets meer of minder dan het delen van ervaring van een ervaringsdeskundige.

puh puh puh, ligt blijkbaar gevoelig……………………………………

Durf hiervoor toch open te staan, je wordt er alleen maar wijzer van lijkt mij zo.

gr

Peter

Erik en Ella schreef:

>

> Beste Pieter,

>

> Wat Joop aanhaalt heeft niets te maken met jouw visie op het

> maken van een wereldreis.

> We zijn al 9 jaar bezig met het voorbereiden van onze reis en

> hebben meer knopen doorgehakt dan je je voor kunt stellen. Je

> kan zeggen wat je wilt maar een positieve spirit hebben we

> beide, want wij gaan! We gaan ons hier niet verantwoorden en

> vinden dat je je eigen spiegel niet voor andere mensen mag

> houden.

> Jammer dat je onze vraagstelling niet wilt begrijpen, maar is

> een forum er niet voor om over onderwerpen te discusseren en

> tips op te doen? De kreten die jij hier weergeeft hebben we

> al genoeg gelezen in reactie's van een berichtje van ons hier

> in 2004. Leggen we mooi naast ons neer!

>

> Wat ons betreft is dit het einde van onze topic en willen we

> iedereen bedanken voor de reacties hier. We gaan de ankerbak

> onderhanden nemen met Brantho-Korrux 3 in 1. De rest nemen we

> onderhanden met een 2 componenten primer en lak.

• Cor

Pieter,

“vrijheidismogen”

Zegt hopelijk genoeg.

Cor

• Pieter

Taj Cor zo heb ik ook gedacht

tot dat ik met de werkelijkheid werd geconfronteerd.

Goedevaart

• Cor

Pieter,

Je begreep het niet. Maar ik laat zoals altijd iedereen graag in zijn waarde.

“Bezint eer ge begint” Die gedachte kwam mij ook op na die vraag. Wij hadden ook dromen tot ik een keer van Helgoland af kwam kotsziek en misselijk. Ik ken mijn grenzen. Bekenden van ons zijn na jaren voorbereiding gestart met hun wereldreis. Het huis verkocht, kinderen van school enz. Binnen een week waren ze terug. Oostende binnen gesleept, Zeeziek en de boot verkocht. Maar zonder geluk vaart niemand wel en in dit geval liefde maakt blind.

De meeste vertrekkers hebben hun vertrekkersite ook zij. Google maar even. Ik ben geschrokken! Maar ook een beetje jaloers omdat ik met meer zeilervaring het lef niet heb gehad.

Cor

• Ella en Erik

Ach…….komen toevallig weer eens op dit onderwerp terecht. Vrijheid is mogen, we Genieten met een grote G en dat al 8 maanden;-)

• kaptein Iglo

Mijn ervaring is dat uiteindelijk alles gaat roesten, verweren en/of corroderen. Zelfs op plaatsen waar je dat niet zo snel zou verwachten. Dat is een feit en misschien heb je hier iets aan. Persoonlijk zou ik balen van elk roestvlekje aan boord en om deze reden zou ik gewoon het beste pakken wat te verkrijgen en te veroorloven is. Dat is een mening . Verder gewoon lekker doen en niets aantrekken van al die meningen maar inderdaad de ervaringen en feiten verzamelen en daar dan zelf een beslissing over nemen.

Dat laatse was een (verstandig) advies. Heel veel Geluk en Geniet ze in Gezondheid. Groet. K.I.

• Joop

Hallo Erik/ Ella,

Hopelijk gaat alles naar wens met jullie?? Las Palmas momenteel?? Ik probeer af en toe wat te lezen op vertrekkers.nl,word gelijk jaloers.

Maar nu waar deze topic over gaat , wat voor verfsysteem uiteindelijk genomen en de ervaringen hier mee??

Behouden vaart en heel veel plezier gewenst, grt Joop