Ik vind dat je hier een punt hebt Joop. Als je zolang aan het twijfelen bent en de hele wereld om raad vraagt over de discussie of je 1 of 2 compentenverf moet gebruiken voor je bootje, moet je je inderdaad je afvragen of je wel de juiste spirit hebt om een dergelijke grote reis te gaan ondernemen. Ik geef je op een briefje dat er dan heel wat belangrijkere zaken aan de orde komen waarover je niet deze en gene kunt raadplegen. Begrijp me niet verkeerd, ik wil hier niet als "azijnzeiker' (sorry) over komen, maar je confronteren met je eigen gedrag. Wees eerlijk naar je zelf!!!! Het is geen sinecure wat je van plan bent, onderschat het niet.
Als je in de voorbereidingen al niet snel dergelijke knopen durft door te hakken, vraag je zelf dan af hoe je dat doet 'in het “echie”.
Bij een zorgvuldige voorbereiding hoort ook adequaat knopen doorhakken én eerlijk zijn naar je zelf.
Het is trouwens helemaal geen schande als je tot de conclusie komt dat je niet de juiste spirit zou hebben. Ik weet waar ik over spreek. Ik ben zelf, na oversteek van de grote plas, gestopt met de reis. Ik zeil nu (een paar jaar later) weer heerlijk en ontspannen bij ons op de plas en langs de kust. Dat is echt heerlijk en onbezonnen genieten. Daar gaat het toch om?????????????????????
Bezint eer ge begint is mijn devies! ONDERSCHAT HET NIET.joop schreef:
>
> Hoi Ella /Erik,
>
> Jullie zijn van plan het ruime sop te kiezen, lijkt mij ook
> leuk/spannend/ uitdaging maar heeft het lef er niet voor,
> maar dit terzijde .
>
> Cosmetisch gezien zou ik niet te kieskeurig wezen in een
> strak gelakte boot of dat hier en daar een zakkertje zit of
> een sinasappeltje,s effect , maar juist voor bescherming van
> je huisje , kies ik voor een 2 comp. lak.
>
> Mits , maar dan ook mits de ondergrond goed roesrvrij is en
> dan pas behandelen met een 2 comp.primer / laklagen.
> Anders heeft dit geen geen zin .De basis moet gewoon in orde
> wezen, stralen is hier heel belangrijk , kaal staal voor een
> optimale ondergrond,en voor een langdurige bescherming .
>
> Ik neem aan dat jullie ook info in- winnen bij jachtbouwers
> die weten jullie goed te vertellen van hoe of wat .
>
> Grt,Joop