polijstmachin

• raini

Beste zeilcollega's,

Ik ben op zoek naar een professionele polijst/poetsmachine.

Hebben jullie hier evaring mee, waar moet ik op letten en welke kunnen jullie aanraden.

Ik heb in het toiletgedeelte bij de wasbak wat vlekken in het polyester en het is onduidelijk wat dit voor soort vlekken zijn. Hedb alles geprobeerd maar is niet weg te poetsen. Nu kreeg ik het advies van een polyester bedrijf dit weg te schuren met schuurpapier korrel 1500/2000 en hierna weer te polijsten, waarmee ik het polyester weer als nieuw krijg.

Nu wil ik het schuren en polijsten doen met een professionele machine, omdat je je boot toch regelmatig poetst cq polijst gebruik je een dergelijk apparaat dus vrij regelmatig, Nu maakt dit voor een schuurmachine misschien niet zoveel uit, maar voor een polijstmachine denk ik wel.

Hebben jullie ervaring met dergelijke apparatuur.

Waar moet ik op letten en wat is een aanrader.

Alvast bedankt voor de reactie

• paulus

Heb zelf geen poetservaring (kaal alu is mákkelijk man…) :D , maar hoor veel over Festool… prijzig maar goed:

http://www.festool.nl/mediandoweb/index.cfm?ID_O_TREE_GROUP=3666&sLanguage=NL

• case

Ik heb zelf een poetsmachientje bij de Gamma gekocht, Kost haast niks, maar je hebt er ook niks aan. Niet doen dus. Koop een goede. Als je hem maar eenmalig nodig hebt, zou je zo'n ding kunnen huren.

Succ6

• BJ

Op Marktplaats worden/werden regelmatig polijstmachines aangeboden, regelbaar toerental, hoog vermogen, compleet met pads etc. voor heel aanvaardbare bedragen. Alleen niet van een A-merk…

• raptor

Voor schuur en polijstmachines geldt dat goedkoop spul niet werkt. Een hobbyzaag werkt nog wel (niet als een festo) maar een chineese schuurmachine van de aldi werkt dus gewoon niet. Festo is de top in deze samen met Ruppert.

Pieter

• BJ

Nope, die drie-tientjes poetsertjes heb je niet zoveel aan maar de machines die ik bedoel zijn van een iets ander kaliber. Alleen is het niet zo dat ze meteen in het topsegment als Festo zitten. Wil niet zeggen dat ze voor de hobbyist niet bruikbaar zijn, tenslotte hoeven we er geen honderden boten mee te doen. En om nu alleen maar voor de top te gaan…. als je een auto moet hebben is het ook niet zo dat alleen de duurste goed genoeg zijn.. toch…;)