Koop geen vuilwatertank voordat...

• richard

oldsailor schreef:

>

> richard schreef:

> >

> > > Overigens; dankzij die wet hebben we weer salamanders en

> > kikkers in de sloten en nestelen er weer tientallen ooievaars

> > in Nederland.

>

> Ik geloof niet dat het lozingsverbod zal bij dragen aan de kwaliteit van het oppervlakte water.

Als iedere lozer zo zou hebben gedacht. Bovendien is in druk vaar en zwemwater wel degelijk de invloed van lozingen te bepalen.

De wetgeving omtrent het lozingsverbod bestaat al sinds 1967 en maakt deel uit van de WVO wetgeving, de pleziervaart had tot 2009 vrijstelling op deze wet. Met ingang van 2009 is deze vrijstelling opgeheven. Het opheffen van de vrijstelling voor de beroepsvaart en chartervaart zal op den duur ook verdwijnen. Maar de effecten van lozingen vanuit de pleziervaart zijn vele malen groter, dus was die als eerste aan de beurt.

• Zeiler

Maar het feit blijft dat de legen van de tank bij een walstation straks niet gaat lukken vanwege de verwachte lange wachttijden. Dus met of zonder tank, blijft iedereen straks gewoon op het buitenwater lozen.

Zeiler

• raptor

In het naseizoen een week een motorboot gehuurd (mijn vrouw vindt een zeilbootje niets) met een vuilwatertank. Nergens in Friesland een mogelijkheid tot afpompen omdat er geen personeel aanwezig is. Ik ga geen uren zoeken naar een onwillige poepzuiger. Daarom zaakje toch maar op buitenwater overboord gepompt.

Pieter

• BJ

Wat?? Shocking… schandelijk…. !!

Nee, niet dat lozen maar dat je een motorboot heb gehuurd….

:D

• henkm

Marc,

Heb je misschien mijn belangstellende vraag n.a.v. je eerdere post:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=234&i=49066&t=48942#reply_49066

gemist, omdat het onderwerp al snel van de eerste pagina's van deze site was verdwenen?

Als dat niet zo is: negeer deze post.

Anders: graag antwoord: hier, of per e-mail naar een adres op filo.nl.

Ik denk dat jouw oplossing voor meer mensen van belang kan zijn.

vrgr henkm

• raptor

Ik weet het maar ik vind varen met mijn echtgenote ook wel eens leuk en die stapt niet op een zeilboot en de motorboot moet minimaal 8 ton ijzer zijn en voorzien van luxe en een kachel. Moet ook bekennen dat motorbootvaren ook erg leuk is en in tegenstelling tot zeilen erg onthaastend. Je tukkelt door allerlei watertjes waar je met een zeilboot nooit komt en je ziet heel andere dingen. Ik kom op een leeftijd dat mijn 22 voets springding regelmatig de beperkingen van mijn fysiek laat voelen en die frustratie overkomt je op een dikke motorboot niet zo snel. Dus toch iets voor de toekomst wellicht met een zeilbootje erachter.

Pieter

• Sijlvilozoov

Ik ben 56 maar zal na mijn stuiterbootje absoluut geen motorboot gaan varen wegens de dodelijke verveling die al na luttele minuten toeslaat.

Heb ik zelfs voor mijn vrouw niet over….

• joep

Seikfilisoof, wanneer je echt oud bent, en niet meer de macht hebt om zelf te zeilen en je met je verzorgster op pad wilt, dan is een klein motorbootje waarmee je de binnenwateren kunt bevaren echt niet zo'n straf.

Zeg nooit: nooit

• BJ

Hmm.. verzorgster…. nee, dat klinkt niet als een straf…. :D

• joep

Maar dat wordt er zo een met een snor en heel grote handen.