cardanische ophanging

• frans

Hallo,

Ik ben bezich om de keuken (sorry kombuis) van mijn schip aan te passen voor de plaatsing van een oven. Lekker verse afbakbroodjes als we deze zomer voor anker liggen :)

Inmiddels is er een oventje aangeschaft met cardanische ophangpunten aan de zijkant. 2 opgeschroefde ogen/damstenen.

Jammergenoeg had de verkoper er niet de bevestigingspunten voor in de keuken bij, waar je de oven met de 2 opgangpunten cardanisch in ophangt.

Heeft iemand enig idee waar ik dit soort dingen kan kopen?

alvast bedankt,

mvg

frans

• BJ

Stuur ff een mailtje naar George Kniest, die heeft Plastimo ovens en daar is de cardanische ophanging los verkrijgbaar. Ik weet niet of die ook op jouw oven past, misschien is het merkgebonden. Een alternatief is om bevestiging door een metaalboer op maat te laten maken.

• richard

BJ schreef:

>

> Een alternatief is om bevestiging door een metaalboer op maat te laten maken.

Misschien het beste advies. Aan de standaard ophangingen moet je vaak ook het nodige verbouwen voordat het goed past.

• Marc

Bij mij begaf de ophanging ‘t onderweg. Gewoon bij de dhz super een zware strip alluminium gekocht. Deze op maat afgezaagd, paar gaatjes geboord op ’m aan de zijkant vast te schroeven en 1 iets groter gat voor een stevige bout.

Met 2 moeren zit de bout stevig in ‘t plaatje en de bout steekt zover uit, dat die in ’t oog van de oven past. De kop vd bout zit door 't oog. Zit er nu al weer een paar jaar….

Bij mij is ‘t niet echt een oog; het gat is een omgekeerde V, zodat de oven er ook uit te tillen is, terwijl strip met bout blijft zitten. Als jij alleen een oog hebt kan je ’t uitvijlen.

Wil je 't mooier, neem dan een rvs plaatje.

MoR

• Visstick

Voor het afbakken van broodjes is een cardaniese opstelling niet noodzakelijk.

• frans

Bij mij zit er aan weerzijden van de oven een soort knop die in een frame opgehangen dient te worden. Maar eigenlijk is jou oplossing heel simpel en stevig toe te passen. Schroeven van de ophangknop uitboren opruimen en vervolgens dit systeem toepassen. goedkoop en het genoegen van een eigen oplossing. Stom dat ik hier zelf niet op gekomen ben. bedankt :)

frank

• sietje

Wel zorgen dat ie niet kan verschuiven en de snoertjes niet los kunnen gaan… Maar broodjes bak je iid in de haven en niet zeilend?!

• BJ

Waarom bak je zeilend geen broodjes?? Als je meerdere dagen vaart kan je echt wel zin hebben in een broodje hoor.

• Marc

Zou ik niet doen. Wat af-fabriek is gemaakt is meestal heel sterk.

Liever hetzelfde systeem in negatief maken.

Dus een stuk van dezelfde all. strip; hierin een oog (omgekeerde V) maken, waar je die knop in kan hangen. Met 4 boutjes en 8 moertjes zorg je voor de juiste afstand tot de zijkant van de plek voor de oven. Hierin zet je de boutjes vast en maak 't extra stevig met een stuk van dezelfde all. strip.

MoR

• Sindbad

BJ schreef:

>

> Waarom bak je zeilend geen broodjes?? Als je meerdere dagen

> vaart kan je echt wel zin hebben in een broodje hoor.

Bij mij blijft het meestal bij zoete broodjes.