marifoon

• willem

Ik bezit een Navman 7100 DSC.Deze kan je aansluiten op een GPS, ingeval van DSC worden de coordinaten meegezonden.Er is een aansluitkabeltje meegeleverd met 5 aders maar ik weet niet welke ik moet gebruiken van de 5. Wie wel ??

( geel groen blauw grijs oranje zwart + massa)

Willem

• Hans Fix

Zoiets:

http://rib.net/forum/showthread.php?t=8228

Hans Fix

• willem

Dit is wat ik zocht en niet kon vinden. Geel+ Groen- overige kleuren Not Used.

Hans bedankt.

Willem

• don't worry

Let op. Zodra je de marifoon inschakelt, moet de GPS ook aan zijn. Anders geeft de marifoon een belsignaal, omdat de marifoon geen GPS positie doorkrijgt.

DW

• richard

Het belsignaal kan je gelukkig ook uitzetten.

De aansluiting kan je ook gebruiken door binnen de snelheid (over de grond) koers en positie af te lezen. Vooral handig als je alleen buiten een gps hebt.

Wat ik nog niet helder heb is of de distress knop ook werkt als de marifoon in de Atis stand staat (is verplicht op binnen water). De Navman heeft de gewoonte lijkt het of alle dsc functionaliteit wordt uitgezet als Atis aanstaat. Het testen van de distress gelukkig nog niet nodig gehad.

groet,

Richard

• don't worry

Dat is interessant, om het belsignaal uit te zetten. Kun je mij vertellen hoe dat gaat, want het is mij tot op heden niet gelukt

DW

• richard

Uit mijn hoofd: via het menu is er een optie gps alarm, deze kan kan je gewoon uit of aan zetten. Dit heeft verder geen effect op het gebruik. Het staat ook in de handleiding.

Succes.

• willem

gps alarm aan/uit (hooftstuk 2-5-7)

selecteer gps/data en dan setting

selecteer gps alert

selecteer on of off

navman 7100 DSC

• M.

Tsss zitten wij al 2 jaar met een bellende marifoon :D Bedankt!