marksvrijheid schreef:
>
> sika kan wel wat aan beweging opvangen, maar dat is zeker
> gering. lijkt me dat er iets anders speelt, zijn de gangen
> nog wel goed op elkaar en de spant bevestigd? bij oudere
> waarschepen is dat ook vaak een euvel… In Rotterdam zit een
> werf die deze schepen heeft gebouwd, de Hudson, wellicht kun
> je daar ook je licht opsteken.
> Hoe gaat het met jouw eigen 11 tonnertje?
Ik had inderdaad gedacht dat jij hier misschien ervaring mee zou hebben….; hij had ‘t er zelf ook over dat-ie misschien de klinknagels moest “aantrekken” (hoe dat dan weer aan te pakken….?); inderdaad is ’t niet gek denk ik om eerst eens bij een werf te informeren.
Mijn Heavy Metal gaat gestaag; ik ben onder meer op zoek naar een gever die nog past bij mijn oude (1983) VDO dieptemeter (iemand een tip?).
Verder is de koelkast bijna ingebouwd; het wierfilter verplaatst en wordt aangesloten op een andere standpijp, een carterolie- annex bilgepomp met 3wegkraan geinstalleerd bij de motor; de kajuit zit netjes in de epoxy op 2 patrijspoorten na die wachten op droog weer (nu zou kunnen).
Kompas wordt verplaatst naar de stuurstand (moet veel RVS bij aangepast worden), en de GPS naar onder de sprayhood (die kreeg last van het zout). Iemand een idee hoe ik de antennekabel van de GPS kan verlengen? Kan en mag dat straffeloos?
Ik zet 't allemaal wel even in een apart draadje….